حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » » » قوانین ساختمان سازی بعد از زلزله کرمانشاه تغییر کرده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به اصلاحات روی داده در قوانین ساختمان سازی بعد از زلزله کرمانشاه اشاره و گفت: همه این اقدامات برای کاهش تلفات جانی صورت می‌گیرد و باید بدانیم که درک خطر، نیازمند فرهنگ سازی مورد نیاز است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: سید محمد قاسمی در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت روز کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، با تشریح اهداف و اولویت‌های انتخاب ۲۱ مهر ماه به عنوان روز مقابله با بلایا اظهار کرد: سازمان جهانی برای این روز برنامه‌های ۱۰ ساله تدوین و ارائه می‌کند که دارای اهداف و اولویت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه ارائه آموزش‌های مورد نیاز در حوزه درک خطر از وظایف هلال احمر محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این مورد بیش از ۹ هزار نفر از آموزش‌های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

موسوی به حضور نیروهای هلال احمر در محل وقوع ۳۳۷ حادثه اشاره کرد و گفت: ۲۷۶ مورد از این حوادث جاده‌ای، ۱۱ مورد سیل و آبگرفتگی و هفت مورد غرق شدگی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: هر چند عوامل زیادی در مورد رعایت پروتکل‌ها مهم است، ولی عادی‌انگاری از مهم‌ترین عوامل محسوب می‌شود که خطر بزرگی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود.

وی به اجرای طرح خادم در راستای ایجاد آمادگی برای ورود به فصول مختلف سال اشاره کرد و گفت: در این راستا برای ورود به فصول زمستان دوره‌های مورد نظر از جمله دوره‌های دور میزی برگزار شده است.

موسوی به فعالیت ۲۰۰ خانه هلال در سطح استان اشاره و تصریح کرد: برای ایجاد آمادگی نیروهای هلال دوره‌های آمادگی عملیاتی برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان بر لزوم همکاری بین بخشی برای پیشبرد اهداف هلال احمر برای ارائه آموزش‌های کاهش بلایای طبیعی ادامه داد: در این راستا قوانینی در سطح کشور پیش‌بینی شده، که اجرای آ‌ن نیاز مبرم به هماهنگی دارد.

وی به اصلاحات روی داده در قوانین ساختمان سازی بعد از زلزله کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: همه این اقدامات برای کاهش تلفات جانی صورت می‌گیرد و باید بدانیم که درک خطر، نیازمند فرهنگ سازی مورد نیاز است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: زنجان جزو استان‌های قرمز در تلفات گاز دی اکسید کربن است که نیازمند اقدامات فرهنگی است.

موسوی کمک به بهبود فرهنگ مقابله با بلایای طبیعی و غیر طبیعی را از وظایف عمومی دانست و افزود: چند سال پیش جا انداختن فرهنگ آمادگی برای وقوع حوادث خیلی دشوار بود، ولی با توجه به شیوع ویروس کرونا، صحبت و اقدام برای آمادگی در این حوزه تسهیل شده است که باید از این فرصت استفاده بهینه شود.

وی اطلاع‌رسانی در حوزه مدیریت بحران را مهم دانست و تصریح کرد: این مهم یک حوزه تخصصی است که باید به درستی انجام شود تا آثار و تبعات آن کاهش یابد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.