حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » اجرای طرح زیتون‌کاری در اراضی موقوفه طارم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح زیتون‌کاری در اراضی موقوفه طارم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، از اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری در قالب اجرای طرح کاشت زیتون در اراضی موقوفه روستای ته‌دره شهرستان طارم خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام مختار کرمی اظهار کرد: علاوه بر اجرای امینانه نیات واقفان، ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در موقوفات، از رویکردهای مهم اوقاف بوده که در این راستا چهار طرح سرمایه‌گذاری در استان به تصویب رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به موقوفه انبار در ابهر با کاربری تجاری مسکونی، ساخت ۵۲ واحد مسکونی در طارم و سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری روستای خراسانلو اشاره کرد.

وی کاشت زیتون در موقوفه ۴۰۰ هکتاری روستای ته‌دره طارم را یکی از پروژه‌های مهم اوقاف و امور خیریه در بخش سرمایه‌گذاری خواند و گفت: ۲۸۰ هکتار از این اراضی زیر کشت زیتون می‌رود و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه برای آن در نظر گرفته شده و تاکنون ۱۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون برای ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله اخذ مجوز بهره‌برداری از پنج حلقه چاه با دبی ۲۵۰ لیتر برثانیه، پنج کیلومتر لوله‌گذاری و احداث استخر خاکی اقدام شده است، عنوان کرد: وجود این امکانات، بستر اجرای طرح‌های دیگر از جمله دامپروری صنعتی و پرورش ماهی را فراهم می‌کند.

کرمی تصریح کرد: اجرای این طرح زمینه اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند و ایجاد صنایع تبدیلی در کنار این مجموعه می‌تواند به اشتغال غیرمستقیم و رونق اقتصادی مجموعه کمک کند. با اجرای طرح درخت‌کاری زیتون در سال پنجم بهره‌برداری از آن، ۶ میلیارد تومان و در سال دهم ۲۶ میلیارد تومان درآمد حاصل می‌شود.

وی یادآور شد: روستای ته‌دره در ۱۵ کیلومتری شهر آب‌بر واقع شده و شش دانگ موقوفه است و در کنار همین روستا یکی از امام‌زادگان واجب‌التعظیم مدفون است که اجرای طرح‌های اقتصادی، برکات زیادی برای اهالی روستا به همراه خواهد آورد.

کرمی، برداشت اطلاعات رقبات معدنی را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و خاطرنشان کرد: در روستای خراسانلو از توابع ابهر ۱۷ معدن در اراضی موقوفه داریم که ۱۰ مورد غیرفعال و ۷ معدن فعال است و بهره‌برداری از این معادن در دست بخش خصوصی بوده که در این راستا اوقاف ورود پیدا کرده تا سهم موقوفه پرداخت شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.