حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » اقتصاد مقاومتی راه حل مشکل معیشتی مردم است

امام جمعه پردیس گفت: راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است و برای حل این مشکلات باید روی تولید و اشتغال متمرکز شد.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته پردیس اظهار داشت: کشور ما در حوزه های امنیتی، فرهنگی و نظامی پیشرفت های خوبی داشته و هم اکنون بیش از 55 کشور در جهان خریدار صنایع نظامی ما هستند.

وی تصریح کرد: در ساخت موشک‌های نقطه زن و دور برد به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده ایم و باید متخصصان و کارشناسان در حوزه اقتصادی نیز همچون نظامی برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام توسلی گفت: موقعیت جغرافیایی ما در خاورمیانه مشابه موقعیت آلمان در اروپا است و دسترسی ما به کشورهای همسایه در شرق ،غرب و شمال سرمایه ارزشمندی به شمار می رود.

وی گفت: ارتباط اقتصادی ما با کشورهای ترکیه و عراق دسترسی به بازارهای گسترده ایجاد کرده و موقعیت هایی نظیر خلیج فارس، دریای خزر و استفاده هواپیماهای مسافرتی و تجاری کشورهای هند و پاکستان از فضای هوایی ایران ظرفیت اقتصادی مناسبی برای کشور ما به شمار می آید.

امام جمعه پردیس گفت: قاچاق منابع طبیعی به خارج از کشور، کمبود نقدینگی وسرمایه گذاری در بازارهای غیر مولد مانند مسکن، ارز و سکه، کیفیت پایین برخی از تولیدات داخلی و خرید کالاهای قاچاق وارداتی به اقتصاد کشور ضربه می زند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرهنگیان اظهار داشت: دانش آموختگان امروز، مسئولان آینده کشور محسوب می شوند و در مفاد سند 2030 تلاش شده تا معلمان از دانش آموزان ایرانی، سربازانی دست نشانده برای بیگانگان تربیت کنند.

حجت الاسلام توسلی افزود: توصیه مقام معظم رهبری به معلمان، تربیت دانش آموختگانی متعهد و مسئولیت پذیر برای خدمتگذاری به این مملکت است.

وی با اشاره به سالگرد خروج آمریکا از برجام گفت: با مشارکت در برجام از مولفه های قدرت خود چشم پوشی کردیم و فعالیت های هسته ای خود را به امید بهتر شدن اوضاع اقتصادی متوقف کردیم و باید در این زمینه چاره جویی شود.

امام جمعه پردیس گفت: رئیس جمهور آمریکا تعهدات بین المللی زیادی را زیر پا گذاشته و خروج از معاهده پاریس در حوزه محیط زیست بین المللی یکی دیگر از موارد خروج این کشور از تعهدات است که با این سیاست ها امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.