حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » شهردار تهران: خطوط راه آهن مناطق 17 و 18 با مبلغ مناسب به شهرداری واگذار شود

شهردار تهران: خطوط راه آهن مناطق 17 و 18 با مبلغ مناسب به شهرداری واگذار شودشهردار تهران با اشاره به انجام مذاکرات با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن برای تملک خطوط راه آهن در مناطق 17 و 18 گفت: امیدواریم این زمین ها با قیمت مناسب به تملک شهرداری تهران درآید.

...

کاوش نیوز: محمدعلی نجفی در آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 تهران در مجموعه ورزشی دارالشهدا با اشاره به تعیین تکلیف زمین های آزاد شده در منطقه 17 اظهار کرد: این بخش ها سال ها مردم را با مشکل مواجه کرده و مراحلی را داشته که تبدیل به فضای مناسب برای مردم منطقه شود و مهمترین بخش آن انتقال خطوط راه آهن به زیرزمین است.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن برای تملک خطوط راه آهن مناطق 17 و 18 است، گفت: چهار کیلومتر این خطوط در منطقه 17 و پنج کیلومتر آن در منطقه 18 است و شهرداری آمادگی دارد که طرح مناسبی را برای این بخش ها ارائه دهد.
نجفی افزود: در مذاکره با وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن، این نهادها قیمت هایی را مطرح می کند و شهرداری قرار است کار عام المنفعه انجام دهد و کار تجاری نمی کند که قیمت زیادی پرداخت کند و امیدواریم به نتیجه برسیم و این زمین ها به تملک شهرداری تهران درآید‌.
شهردار تهران، آمار بالای بافت فرسوده را از دیگر مشکلات منطقه 17 تهران عنوان کرد و گفت: میزان بافت فرسوده این منطقه نسبت به وسعت آن، بالاترین نسبت به سایر مناطق شهر تهران است، برنامه هایی از گذشته در این زمینه انجام شده و از هفته گذشته برنامه جدیدی برای نوسازی بافت فرسوده توسط رئیس جمهوری به صورت پایلوت در منطقه17 آغاز شده است.
وی افزود: قرار است، از طریق شهرداری ها به دولت کمک شود و زمین های شهرداری ها، شرکت ها و دولت که امکان ساخت و ساز وجود دارد، در طرح نوسازی بافت فرسوده مشارکت داده شوند.
نجفی با اشاره به شعار «تهران، شهر امید، مشارکت و شکوفایی» اظهار کرد: محور اول این شعار امید است و بدون امید نمی توان پیشرفت کرد که لازمه این امر مشارکت است و بدون مشارکت مردم نمی توان شهر را به خوبی اداره کرد و برای ایجاد مشارکت، مردم، شهر و شهرداری را باید متعلق به خود بدانند و شرایطی فراهم شود که همه شهروندان تهرانی امکان رشد و شکوفایی پیدا کنند.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: مردم در این راهپیمایی نشان دادند که هنوز حامی و دلبسته نظام هستند و امیدوارند که نظام همه چالش ها، سختی ها، توطئه ها، مشکلات را پشت سر گذاشته و به اعتلای خود می رسد.
وی با بیان اینکه سه محور اعتقاد، اتحاد و اعتماد به مسئولان در پیروزی انقلاب و حفظ نظام جمهوری اسلامی نقش داشتند، افزود: زمینه اتحاد در میان ملت ایران، اعتقاد به اسلام و توانایی و کارآمدی نظام اسلامی است و اتحاد در بین مردم ایران در دوران نظام شاهنشاهی و جنگ تحمیلی و اکنون باعث شده که کشور در مقابل مشکلات و دشمنی ها بایستند و امروز مورد احترام، تشویق و ترغیب همه ملت های دنیا برای کسب استقلال و دستیابی به نظام صدردصدی مردم قرار بگیرد.
نجفی با بیان اینکه مردم از زمان انقلاب تاکنون به مسئولان و مجریان نظام اعتماد داشته و دارند، افزود: دشمنان به روش های گوناگون در طول این سال ها سعی داشتند اعتقاد، اتحاد و به خصوص اعتماد مردم را از طریق شبکه های تلویزیونی و فضای مجازی نسبت به مسئولان، توانایی و کارآمدی آنان بی اعتماد کنند که در این زمینه هم به یاس کامل خواهد رسید.
شهردار تهران گفت: نظام جمهوری اسلامی با تنوع قومیتی، دینی، خواسته ها و سلیقه ها، با مشکلات و چالش های زیادی مواجه هستند و یک فردی که نتوانسته مشکلی را در مدت کوتاهی حل کند نباید موج حملات و تهدیدها به کل نظام وارد شود و اعتماد به نظام از بین برود، در بسیاری از کشورهای دنیا با مشکلاتی مواجه هستند که آنها مشکلات خود را عادی نشان داده و مشکلات ایران را بزرگ نشان می دهند.
وی با اشاره به خدمات انجام شده در شهر تهران گفت: عده ای سعی دارند این خدمات را کم بها و مشکلات را بزرگ نشان دهند، ما نباید روحیه خدمتگذاری و عشق و کمک به مردم را در خود ضعیف کرده و تحت تاثیر این تبلیغات قرار بگیریم.
در این آیین از سامانه صدور پروانه ساختمانی هفت روزه رونمایی شد.
همچنین در این آیین از جمعی از خانواده شهدای و نخبگان منطقه 17 تجلیل شد.
امیر محسنی شهردار منطقه 17 تهران نیز در این آیین با اشاره به وضعیت بافت فرسوده در این منطقه اظهار کرد: از مجموع 820 هکتار، 720 هکتار(81 درصد) بافت منطقه 17 در املاک ریزدانه، ناپایدار و فرسوده قرار گرفته که یکی از نگرانی های ما است که هفته گذشته با تدبیر رئیس جمهوری و شهردار تهران پروژه «امید» به صورت پایلوت در این منطقه آغاز شد.
وی گفت: براساس پروژه امید، در زمینی به مساحت 15هزار متر مربع شاهد 500 واحد آپارتمان جایگزین بافت فرسوده خواهیم بود.
محسنی با اشاره به افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و محیط زیست در منطقه 17 تهران افزود: در فاز یک و 2، 50 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
من‍طقه 17 ش‍‍هرداری ت‍‍هران در جن‍وب غرب‍‍ی ش‍‍هر ت‍‍هران در مجاورت مناطق 9، 10، 11، 16، 18، و 19 قرار دارد، این منطقه از شمال به خیابان قزوین و 45متری زرند، از جنوب به بزرگراه شهید چراغی، از شرق به بزرگراه نواب صفوی و از غرب به بزرگراه آیت‌الله سعیدی (جاده قدیم ساوه) محدود می شود.
منطقه 17 دارای سه ناحیه و چهارده محله است و آذری، ابوذر غربی، امام‌زاده حسن(ع)، یافت‌آباد، جلیلی، زمزم، زهتابی، سجاد، گلچین، باع خزانه، بلورسازی و مقدم از جمله محله های این منطقه است.
آیین افتتاح 33 پروژه اجتماعی، فرهنگی، شهرسازی، عمرانی، حمل و نقل و ترافیک ، خدمات شهری و محیط زیست منطقه 17 روز سه شنبه با حضور محمدعلی نجفی شهردار، حسن رباطی معاون هماهنگی امور مناطق شهردار تهران، امیر محسنی شهردار منطقه 17، جمعی از مسئولان و خانواده معزز شهدا در مجموعه ورزشی دارالشهدا برگزار شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.