حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » اجرای کامل طرح«شهید سلیمانی» در فیروزکوه نیازمند اطلاع رسانی است

سرپرست فرمانداری فیروزکوه گفت: اجرای کامل طرح«شهید سلیمانی» در فیروزکوه نیازمند اطلاع رسانی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: ابوالقاسم مهری در جلسه هماهنگی طرح شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: این طرح با هدف پیشگیری از کرونا به صورت محله محور در سطح شهرستان در سه فاز مراقبت، حمایت و نظارت اجرا می‌شود.

سرپرست فرمانداری فیروزکوه بر استفاده از فضای مجازی و محیطی با نصب بنرهای اطلاع رسانی در محلات مختلف برای معرفی بهتر طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: جلب اعتماد مردم در اجرای کامل و موفق طرح شهید سلیمانی از اهمیت بالایی برخوردار است که این امر با معرفی طرح از جانب رسانه‌ها محقق می‌شود.

مهری با بیان اینکه این طرح حداقل به مدت یک سال اجرا خواهد شد افزود: فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده قرارگاه این طرح و همچنین فرمانده سپاه پاسداران و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان فرماندهان عملیاتی و اجرایی انجام وظیفه می‌کنند.

وی با اشاره به جزئیات طرح، اظهار داشت: ناحیه مقاومت بسیج، شبکه بهداشت و درمان به همراه افراد توانمند معرفی شده از سوی ادارات در این طرح همکاری دارند تا آمار دقیقی از تعداد شهروندان و مبتلایان به بیماری برای برنامه‌ریزی بهتر داشته باشیم.

سرپرست فرمانداری فیروزکوه بیان داشت: در فاز اول یا مراقبت، نیروی انسانی شامل مراقبین سلامت، پرستاران و پزشکان است؛ هر تیم متشکل از پزشک عمومی، پرستار و مراقب سلامت است که مراقبان به درب منازل مراجعه و پکیج بهداشتی و بروشور اطلاع‌رسانی پیشگیری از کرونا به خانوارها ارائه می‌کنند؛ اگر در خانواده‌ای فردی مبتلا به کرونا بود یا مشکلی وجود داشت اسامی این خانواده‌ها را یادداشت می‌کنند و برای اعزام پزشک یا پرستار اقدام می‌شود.

وی افزود :۸۰ درصد این طرح به‌صورت تلفنی یا دوراپزشکی و ۲۰ درصد، مراجعه فنی و تخصصی است، پزشکان و پرستاران در پایگاه‌های سلامت حضور دارند اما بعد از نیازسنجی که توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود، این پزشکان و پرستاران به محل‌های مورد نیاز اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: فاز دوم یا مرحله حمایتی؛ در این سطح به‌منظور جلوگیری از تردد بیماران کرونایی، برای تأمین معیشت، ارسال بسته‌های حمایتی و پکیج‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و همچنین پایگاه‌های نواحی مقاومت بسیج به‌صورت محله‌محور اگر خانواده‌ای نیاز به خرید دارد و افراد خانواده، سن بالایی دارند و نباید برای خرید از خانه خارج شوند، پایگاه‌های بسیج این خرید را برای آن‌ها انجام دهند.

مهری اظهار داشت: در فاز سوم یا همان مرحله نظارت نیز تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج رصد می‌کنند که آیا اقداماتی که باید در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا انجام شود، به‌خوبی صورت می‌پذیرد یا خیر؛ در همین راستا چک‌لیست‌هایی آماده شده و از خانواده‌ها سوال پرسیده می‌شود که آیا اطلاع‌رسانی، مراقبت و حمایت انجام شده است یا خیر؛ پس از نظارت، میزان موفقیت عملیات سنجیده می‌شود و بر اساس آن، برای بازبینی عملیات دستورات لازم داده می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.