حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » گلرنگ برای اولین بار در شهرستان ری کشت شد

 گلرنگ برای اولین بار در شهرستان ری کشت شدرئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برای اولین بار در این شهرستان دانه روغنی گلرنگ در راستای افزایش تنوع کشت و کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی در 35 هکتار از اراضی ری کشت شد.

...

کاوش نیوز: محمد عباسی افزود: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می شود، ضمن اینکه گل های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد وعلوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار گلرنگ در شهرستان ری کشت می شود، تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول با ماشین آلات مرسوم گندم انجام می شود و نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد.

عباسی اظهار داشت: یکی از مهمترین مزیت های این گیاه حاصلخیز شدن خاک زراعی پس از برداشت آن است، خرید تضمینی محصول توسط دولت، چند منظوره بودن گیاه گلرنگ، هزینه تولید پایین، نیاز آبی بسیار کم و مقاومت نسبت به تنش های محیطی به خصوص گرما و خشکی از مهمترین مزیت های کشت این محصول است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری عنوان کرد: کشاورزان جهت کسب اطلاعات بیشتر برای کاشت این محصول می توانند به اداره جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.