حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » صنایع تبدیلی اردبیل توانایی 2میلیون تن ماده خام کشاورزی دارد

 صنایع تبدیلی اردبیل توانایی 2میلیون تن ماده خام کشاورزی داردمدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: صنایع تبدیلی این استان پتانسیل جذب 2 میلیون تن ماده خام محصولات کشاورزی را دارد.

...

کاوش نیوز: علی نعمتی گفت: 242 واحد کارخانه صنایع تبدیلی و غذایی استان سالانه توانایی جذب 2 میلیون تن جذب ماده خام محصولات کشاورزی دارد و حدود 50 درصد مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را می توان فرآوری و به میزان 1.6 میلیون تن محصول فرآوری و بسته بندی شده تولید کرد.

وی بیان کرد: در فرآوری و نگهداری محصول سیب زمینی بخشی از مشکلات به لحاظ بهره برداری واحدهای فرآوری و نگهداری کاسته شده و مجوزهای لاز برای نگهداری و فرآوری بیش از 400 هزار تن در سال صادر شده که با بهره برداری از آنها مشکلی در زمینه سیب زمینی نخواهد بود.

وی گفت: در انواع میوه از لحاظ نگهداری و ذخیره سازی نیز مشکلات تا حدودی مرتفع شده است.

نعمتی ادامه داد: به لحاظ غیر فعال بودن برخی از واحدها، فرسودگی و استهلاک، پراکنش نامناسب، فعالیت با ظرفیت پایین پیش بینی افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در سال های آینده همچنان نیازمند سرمایه گذاری بویژه تولید محصولات دانش بنیان، بازار محور و صادرات محور و با ارزش افزوده بالاتر می باشیم.

صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی بعنوان مکمل چرخه تولیدات محصولات کشاورزی می باشد، تبدیل مواد خام کشاورزی مازاد بر نیاز مصرف به غیر از محصولات مرغوب کشاورزی که ارزش افزوده صادراتی بالایی دارند، نقش اساسی در کاهش ضایعات ، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار روستایی در بخش کشاورزی دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.