حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » اصلاح الگوی کشت نیشکر در دستور کار است

مجری طرح چغندر و شکر وزارت جهاد کشاورزی:

اصلاح الگوی کشت نیشکر در دستور کار است

اصلاح الگوی کشت نیشکر در دستور کار استمجری طرح چغندرقند و شکر معاونت زراعت وزارت جهادکشاورزی گفت: به سبب بحران خشکسالی، این معاونت طرحی برای توسعه نیشکر ندارد اما اصلاح الگوی کشت این محصول در دستور کار است.

...

کاوش نیوز: علیرضا یزدانی، در حاشیه بازدید از چگونگی کشت چغندر قند در کازرون بیان داشت: برای کشت چغندر قند در پی تغییر الگوی کشت این محصول از بهاره به پاییزه و ترویج این شیوه کشت در بین بهره برداران هستیم.
یزدانی ادامه داد: با هدف ترویج کشت پاییزه چغندر قند در بین کشاورزان، بهره بردارانی که مبادرت به این نوع کشت کنند
از بسته حمایتی دولت که شامل خرید تضمینی محصول آنها، اهدای کمک بلاعوض برای خرید ادوات مورد نیاز و همچنین کمک هزینه حمل محصول نیز برخوردار می شوند.
وی بیان کرد: در کشت بهاره چغندر قند به ازای مصرف هر مترمکعب آب، 740 گرم شکر تولید می شود اما این میزان آب در کشت پاییزه 50 درصد کاهش می یابد.
این مقام مسئول اضافه کرد: از جنوب غربی تا جنوب شرقی استان فارس از قابلیت کشت پاییزه چغندر قند برخوردار است و امسال برای نخستین بار 100 هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت پاییزه این محصول اختصاص داده شده است.
یزدانی گفت: مبنای خرید تضمینی، عیار قند چغندر قند است که برای حمایت از کشاورزان امسال این عیار از 16 درصد به 15 درصد کاهش داده شده است.
او افزود: ایران جزو 13 کشوری در جهان است که تولید شکر هم از طریق نیشکر و هم چغندر قند میسر است.
یزدانی در بخش دیگری از مطالب خوداظهار داشت:امسال پس از 17 سال کارخانه قند دزفول در استان خوزستان و بعد از 10 سال تعطیلی، کارخانه قند فسا در استان فارس مجددا بازسازی و فعال شدند و به دنبال راه اندازی کارخانه قند نورآباد ممسنی در فارس هستیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.