حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » سمنان قطب سالمندی کشور است؛ تأثیرات سالمندی بر نظام درمانی

سمنان قطب سالمندی کشور است؛ تأثیرات سالمندی بر نظام درمانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان استان به عنوان قطب سالمندی کشور نام برد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از تسنیم: نوید دانائی اظهار داشت: سالمندی تأثیرات زیادی بر نظام درمانی در هر منطقه و هر کشور می‌گذارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حوزه سالمندی و خدمات قابل ارائه در این حوزه، یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود افزود: مرکز توانبخشی سالمندی در سال گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات در مرکز توانبخشی سالمندی این استان گفت: با شیوع کرونا طرح بزرگ ملی ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان استان سمنان دچار نقصان شد.

دانائی با اشاره بر لزوم اختصاص اعتبار ویژه سالمندی برای ارائه خدمات به طرح بهداشتی و درمانی به سالمندان تصریح کرد: خوشبختانه در نظام بهداشت و درمان، سالمندی یکی از شاخص‌های مهم توزیع اعتبارات محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالای سالمندان در استان سمنان، اعتبارات بخش بهداشت و درمان در این استان نیز متاثر از این شاخصه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان عنوان کرد: بر همین اساس، نسبت تخت‌های بستری به جمعیت در استان سمنان با توجه به جمعیت بالای سالمندان در این استان، بالاتر از تعهدات وزارت بهداشت در کشور است. همچنین نسبت تخت‌های دیالیز و آی‌سی‌یو به جمعیت در استان سمنان متأثر از جمعیت سالمندان این استان است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.