حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : هيچ كس روز قيامت در امان نيست ، مگر آن كه در دنيا خدا ترس باشد.


» » » » گردشگرپذیری مازندران با پایتختی اکو باید جهانی شود

گردشگرپذیری مازندران با پایتختی اکو باید جهانی شوداستاندار مازندران رویداد بین‌المللی « ساری ۲۰۲۲ » را فرصتی کم‌نظیر برای گردشگری استان توصیف کرد و گفت : گردشگرپذیری مازندران با معرفی ظرفیت‌های مختلف از جمله تاریخ و فرهنگ غنی این استان با پایتختی ساری برای کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ باید جهانی شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: احمد حسین زادگان در دیدار سرور بختی، رئیس موسسه فرهنگی اکو با وی در محل استانداری مازندران در ساری افزود: ظرفیت‌های گردشگری ساری و دیگر نقاط مازندران در سطح بین‌المللی به معنی واقعی به گردشگران معرفی نشده است ، اما با برگزاری رویدادهای منطقه‌ای می توان برای گردشگرپذیر شدن استان در سطح جهانی اقدامات لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: شهر ساری قدمت سه هزار ساله دارد ، اما متاسفانه در دهه‌های گذشته ظرفیت‌های گردشگری این دیار با توجه به پیشینه غنی آن شکوفا نشده و باید با همکاری های منطقه‌ای، جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌ها در مازندران تدوام یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در کنار معرفی منابع گردشگری، مازندران ظرفیت‌های قابل توجه دیگری در بخش‌های صنعتی، فرهنگی و ورزشی هم دارد، تاکید کرد: با افزایش همکاری‌ کشورهای عضو اکو می‌توان برای جهش اقتصادی و رونق کسب و کار در این استان اقدام کرد.

وی افزود: شهرهای مازندران بویژه مرکز استان شایستگی لازم را برای پایتخت شدن در بین کشورهای عضو اکو دارند و باید تمام منابع استان در این رویداد بین المللی به جهانیان معرفی شود و شهرداری ساری و دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه رویداد شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ۲۰۲۲ انجام دهند.

نماینده عالی دولت در مازندران تصریح کرد: استادان دانشگاه‌ها و هنرمندان مازندران در کشور سرآمد هستند و از ابعاد علمی و پژوهشی هم می‌توان ظرفیت‌های ساری و دیگر شهرهای مازندران را به کشورهای عضو اکو معرفی کرد.

استاندار مازندران گفت: اشتراکات فرهنگی موجب شده است که مازندران سالانه میزبان هزاران گردشگر از کشورهای منطقه باشد و به طور حتم پایتخت شدن ساری در بین کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ می تواند در افزایش ورود گردشگران خارجی به مازندران بسیار تاثیر گذار باشد.

 

هدفگذاری ورود ۱۰ میلیون گردشگر به شهر ساری در سال ۲۰۲۲

رئیس موسسه فرهنگی اکو هم در این دیدار گفت: ساری در زمان حاضر سالانه پذیرای ۲ میلیون گردشگر است و هدفگذاری شده که این شهر با معرفی به کشورهای عضو اکو به ۱۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۲ برسد.

سرور بختی افزود: کشورهای عضو اکو پیشینه های فرهنگی و تاریخی زیادی دارند که این اشتراکات باید مردم منطقه معرفی شود و مازندران از ظرفیت های خوبی در حوزه های فرهنگی و گردشگری برخوردار است.

وی تصریح کرد: سازمان فرهنگی اکو کمک های لازم را به مسئولان امر در مازندران برای توسعه گردشگری در سال ۲۰۲۲ با پایتخت شدن ساری در بین کشورهای عضو اکو انجام خواهد داد و باید طبیعت بکر این استان را کشورهای منطقه از نزدیک نظاره گر شوند.

رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: در این جلسه رایزنی های لازم برای انجام کارهای مشترک مازندران با موسسه فرهنگی اکو به صورت رسمی آغاز شد و نشست های دوجانبه و چندجانبه برای حُسن اجرای این رویداد بین‌المللی در سال ۲۰۲۲ تدوام خواهد یافت.

پیشنهاد میزبانی مازندران به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی موسوم به اکو با عنوان رویداد ساری ۲۰۲۲ اوایل سال ۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید. این رویداد از آذر ماه سال ۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لگو، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

سازمان همکاری‌های اقتصادی ( Economic Cooperation Organization) مخفف نام اکو، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است. سه کشور ایران،  پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ نخستین بار این اتحادیه را تأسیس کردند. در ابتدا با نام  سازمان همکاری عمران منطقه‌ای «آر سی دی»  آغاز به کارکرد، اما پس از انقلاب در ایران کار آن متوقف شد و در سال ۱۳۶۴ مجدداً با نام اختصاری «اکو» فعالیت خود را از سر گرفت. پس‌ از فروپاشی شوروی‌ در سال ۱۳۷۲ کشورهای افغانستان،  جمهوری‌آذربایجان،  قزاقستان،  ترکمنستان،  قرقیزستان،  ازبکستان و تاجیکستان به سازمان اکو پیوستند. به مناسبت پیوستن این کشورها  و افزایش اعضای این سازمان از ۳ کشور به ۱۰ کشور، روز هفتم آذر ۱۳۷۱، به‌عنوان روز اکو نام‌گذاری شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.