حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » زنان عضو شورای شهر برای مشکل گشایی از حوزه بانوان متشکل شدند

با تشکیل کمیته ویژه از سوی استانداری مازندران

زنان عضو شورای شهر برای مشکل گشایی از حوزه بانوان متشکل شدند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از تشکیل کمیته بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان خبر داد و هدف آن را بهره گیری از این ظرفیت برای حل مشکلات حوزه بانوان اعلام کرد.

...

کاوش نیوز: سمیه قاسمی طوسی گفت که این کمیته روز گذشته با همکاری مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها و حضور بانوان عضو شوراهای شهرهای استان تشکیل و اعلام موجودیت کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران توضیح داد : این کمیته همسو با دستور و تاکید استاندار در استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه استان تشکیل شده و در گام اول قصد داریم از ظرفیت 19 زن عضو شوراهای اسلامی شهرها برای شناسی بانوان فعال در حوزه های مختلف استفاده کنیم.

وی تبادل نظر و استفاده از تجربیات بانوان عضو پارلمان های شهری را از دیگر اهداف تشکیل کمیته برشمرد و گفت : بانوان عضو شوراهای شهرهای مازندران در جریان بخشی از مسائل حوزه بانوان در مناطق خودشان هستند و می توانند کمک کار خوبی برای برنامه ریزی های استانی و شهرستانی در این زمینه باشند.

** ساختارمندی کمیته از فروردین 98

قاسمی طوسی با اعلام این که از اواخر فروردین ماه سال آینده نشست های این کمیته به شکل نوبتی در شهرهای مختلف استان برگزار می شود، توضیح داد: ابتدا نشست در شهرهایی برگزار می شود که شوراهای اسلامی در آنجا عضو زن دارند و سپس نوبت به شهرهای دیگر خواهد رسید.

وی افزود: در شهرهایی که شوراهای اسلامی عضو زن ندارند، نشست به میزبانی امور بانوان فرمانداری همان شهر برگزار خواهد شد.

** شناسایی بانوان توانمند برای مدیریت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران یکی از اهداف تشکیل کمیته بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرهای استان را شناسایی بانوان توانمند برای تصدی پست های مدیریتی عنوان کرد.

وی با اشاره به تاکید دولت تدبیر و امید بر رساندن سهم بانوان در مدیریت اجرایی به 30 درصد، گفت: برای رسیدن به سهمیه علاوه بر بسترسازی، نیازمند شناسایی بانوان توانمند هستیم .

بر اساس گزارش های رسمی، سهم مدیریتی بانوان در مازندران با وجود تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید تازه به 2 درصد رسیده است.

احمد حسین زادگان استاندار بومی مازندران آذر ماه امسال، اندکی پس از در دست گرفتن سکان اداره استان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری را موظف کرد تا سیاست ها و دستورالعمل های اجرایی برای به کارگیری بانوان در مدیریت اجرایی استان را تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کند.

براساس این سیاست دولت در مازندران در دولت تدبیر و امید، 223 بانوی مازنی در سمت های رئیس گروه، رئیس اداره شهرستان و معاون اداره کل، معاون فرماندار و دهیار حکم مدیریتی دریافت کردند.

** ایجاد بازارچه دایمی برای زنان سرپرست خانوار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یکی از برنامه های دارای اولویت کمیته بانوان عضو شوراهای اسلامی شهرها را ایجاد بازارچه دائمی برای فروش محصولات زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

وی با بیان اینکه مهم ترین مشکل در این زمینه که مورد تایید تمامی 19 عضو زن شوراهای شهرهای مازندران قرار گرفت، کمبود اعتبار است.

قاسمی طوسی توضیح داد: این بانوان معتقدند اگر چه شهرداری ها از اعتبارات فرهنگی برخوردارند، اما این اعتبارات برای برنامه های فرهنگی هزینه نمی شود.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با شهرداری ها داریم، برابر نیاز هر شهرستان، دوره های آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند سرفصل آموزشی تاب آوری را برگزار می کنیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری با بیان اینکه هر یک از بانوان عضو در شوراهای اسلامی شهرهای مازندران، ظرفیت عظیمی برای پیگیری مسائل حوزه زنان هستند، گفت: این افراد بر اساس توانمندی که دارند از سوی مردم انتخاب شده و در شورا مسئولیت بر عهده گرفته اند.

وی افزود: با تشکیل این کمیته می توانیم گام های بلند تری در حوزه رفع مسائل مربوط با زنان برداریم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.