حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » وزیربهداشت ساختمان دانشکده پیراپزشکی مازندران را افتتاح کرد

وزیربهداشت ساختمان دانشکده پیراپزشکی مازندران را افتتاح کردساختمان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران امروز شنبه همزمان با هشتمین روز از دهه فجر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ساری افتتاح شد.

...

کاوش نیوز: عملیات اجرایی ساخت ساختمان  دانشکده پیراپزشکی و فن آوری نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۳۸۰ متر مربع و در چهار طبقه در سال ۹۴ در مجتمع  دانشگاهی  پیامبر اعظم (ص) ساری شروع شد.

برای ساخت و تکمیل ساختمان این دو دانشکده حدود ۲۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شد و حدود یک هزار دانشجو در رشته های مرتبط با پیراپزشکی و فن آوری نوین پزشکی در این دانشکده به تحصیل اشتغال دارند.

دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال ۷۱ در رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی پی اچ دی ( phd) پذیرش دانشجوی خود را شروع کرد و رشته فن آوری نوین در ۲ رشته کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از سال ۹۶  به علوم پزشکی مازندران افزوده شد.

رشته پیراپزشکی شامل فیزیوتراپی، بینایی سنجی، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)، کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی، شنوایی سنجی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری، اتاق عمل، اعضای مصنوعی، گفتار درمانی، کار درمانی، پرستاری، مامایی و علوم تعذیه است.

 

افتتاح مرکز آزمون الکترونیکی علوم پزشکی

همچنین با حضور وزیر بهداشت، مرکز آزمون الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد ریالی در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم این دانشگاه در ۱۵ کیلومتری شمال شهر ساری به بهره برداری رسید.

با راه اندازی این مرکز دانشجویان می توانند ضمن فراگیری آموزش پزشکی از راه دور، در آزمون های مرتبط نیز در سراسر استان مازندران شرکت کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.