حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شد

یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی صادر شدمدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: یک میلیارد و ۱۰۹ میلیون و ۶۷ هزار و ۱۳۶ دلار از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به ایرنا: «اسماعیل حسینی» افزود: ارزش کالاهای صادر شده از استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۹ درصد افزایش یافته‌است.

وی، وزن کالاهای صادر شده از گمرکات استان مرکزی در این مدت به خارج از کشور را یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۴۸۲ تن عنوان کرد و گفت: این کالاها به مقصد ۹۸ کشور جهان از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن‌های سنگین و سبک، شمش آلومینیوم، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، مصنوعات پلاستیکی و یکبار مصرف، مصنوعات شیشه‌ای و بلوریجات، مقاطع فولادی، دستمال کاغذی، کاشی و سرامیک از جمله عمده کالاهای صادر شده از گمرکات این استان به خارج از کشور بوده‌است.

حسینی افزود: ۱۲۸ هزار و ۹۲۱ تن کالا به ارزش ۴۴۶ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۸۳۹ دلار کالا در این مدت به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۱۳ درصد افزایش و از نظر وزنی هفت درصد کاهش یافته‌ است.

وی اظهار داشت: این کالاها از مبدا ۴۹ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند و کره جنوبی به استان مرکزی وارد شده‌ است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی ادامه داد: مواد اولیه تولید پوشک، پاکت آبمیوه و متعلقات، ماشین آلات، اجزا و قطعات، اسانس خوراکی، مواد اولیه خوراکی، مفتول فولادی، کویل آلومینیوم و مواد اولیه بهداشتی از جمله عمده کالاهای وارد شده به استان در این مدت بوده است.

حسینی افزود: یک هزار و ۷۹ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۴۴ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۳۲۳ هزار تومان امسال در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده که این پرونده‌ها از نظر ارزشی و تعداد به ترتیب ۱۰۶ و ۶۳ درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: گمرکات استان مرکزی در ۱۱ ماه امسال ۲۳۹ میلیارد و ۳۶۷ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان درآمد ملی و استانی کسب کرد که این درآمدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۱۱ ماه امسال ۱۷۲ میلیارد و ۱۷۵ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته‌ است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.