حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » همکاری بین استانی در مبارزه با قاچاق باید تقویت شود

استاندار مرکزی گفت: همکاری و هماهنگی بین استانی برای مقابله با قاچاق کالا و افزایش نظارت برتردد جاده‌ای نیازمند تقویت است.

...

کاوش نیوز: سید«علی آقازاده» در نشست مشترک کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان‌های مرکزی و لرستان در اراک افزود: هم‌افزایی توان کارشناسی و تصمیم سازی در برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا امری ضروری است.

وی اظهار داشت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیاست  وحدت‌رویه‌ را در سراسر کشور اجرا می‌کند و وجود خودروهای قاچاق‌ هم اختلال در امور اقتصادی کشور ایجاد می‌کند و هم جان و مال مردم را به خطر می‌اندازد.

استاندار مرکزی گفت: رفتار رانندگان خودروهای قاچاق‌ در جاده‌ها بی‌رحمانه است هرچند آنان مسلح نیستند اما تردد پرشتاب آنان برای عبور سریع از جاده‌ها منجر به تصادف‌های دلخراش می‌شود.

آقازاده افزود: امکان به صفر رسانی پدیده قاچاق وجود ندارد و با ممنوعیت ورود یک‌هزار و ۲۰۰ کالا و افزایش نرخ بیکاری، افزایش پدیده قاچاق اجتناب‌ناپذیر است.

وی اظهار داشت: استان‌های مرکزی و لرستان در قلب کشور و در مسیر کریدور اصلی شمال به جنوب از پدیده قاچاق رنج می‌برند و نیاز است در سایه هم‌افزایی امکانات و برنامه‌ها  کمیسیون مشترکی را در راستای مبارزه با کالای غیرمجاز داشته باشند.

استاندار مرکزی گفت: موضوع خودروهای حامل قاچاق در استان‌های مرکزی و لرستان باید در دبیرخانه‌ مشترکی با انجام امور کارشناسی و بررسی معضلات دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان نیز در این نشست گفت: یک‌هزار و پنج دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق‌ سال گذشته در این استان توقیف شد و ۴۶۰ خودروی قاچاق‌بر نیز امسال به چنگال قانون گرفتار شده است.

«محمود ثمینی» افزود:  می‌طلبد که تصمیم واحدی با توجه به مفاد قانونی برای مقابله با این معضل در استان‌های مرکزی و لرستان گرفته شود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اهتمام جدی‌تری داشته باشند.

وی اظهار داشت: بیشترین تمرکز در مبارزه با خودروهای قاچاق‌بر باید در استان‌های مبدا صورت گیرد تا اثرگذاری را به همراه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: ۹۲ میلیارد ریال پارچه قاچاق امسال در این استان کشف شد درحالیکه آمار قاچاق پارچه در سال گذشته از این استان ۴۸ میلیارد ریال بوده است.

ثمینی افزود: ارزش لوازم خانگی قاچاق کشف شده استان لرستان در سال جاری ۸۲ میلیارد ریال است و هفت میلیارد ریال لوازم آرایشی قاچاق نیز کشف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: یک‌هزار و ۶۹۷ نفر امسال در راستای پدیده قاچاق کالا در لرستان دستگیر شدند که نسبت به  مدت مشابه قبل ۶ درصد رشد داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی موظف است با هرگونه تغییر در ظاهر خودروها برخورد کند و این مهم شامل خودروهای قاچاق‌بر نیز می‌شود.

«بهروز اکرمی» افزود: پلیس راهور و راهنمایی و رانندگی باید قبل از ورود نیروی انتظامی و امنیتی نسبت به توقف خودروهای قاچاق‌بر اقدام کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.