حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » اراضی محوطه تاریخی «تپه عمارت» شازند رفع تصرف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی شازند خبر داد؛

اراضی محوطه تاریخی «تپه عمارت» شازند رفع تصرف شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شازند از رفع تصرف اراضی محوطه تاریخی «تپه عمارت» این شهرستان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمد اتابکی با بیان اینکه این محوطه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده گفت: اراضی اطراف محوطه تاریخی تپه عمارت روستای عمارت در شهرستان شازند رفع تصرف شد. این محدوده در طول سال‌های گذشته توسط همسایگان مجاور تپه به صورت غیر قانونی و بدون اخذ مجوز در اراضی این تپه تاریخی ساخت و ساز غیر مجاز و درختکاری و با فنس‌کشی تملک شخصی شده بود

وی افزود: به رغم اخطار قانونی و بی‌توجهی متخلفین، پس از سه سال پیگیرهای مداوم با دستور مراجع قضائی، رفع تصرف از محوطه تپه تاریخی انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شازند تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی بر حسب وظیفه خود به صورت شبانه‌روزی مشغول حراست و حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی استان هستند و با تعامل و جدیتی که در سیستم قضائی وجود دارد قطعاً در مقابل تخریب گران آثار تاریخی با تمام قوا ایستادگی خواهیم کرد و اجازه هیچ‌گونه تعرض را به این آثار نخواهیم داد.

اتابکی از مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۳۲۵۸۰۴۱- ۰۸۶ مرکز پاسخگویی یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و یا ادارات میراث‌فرهنگی شهرستان‌های مربوطه اطلاع دهند.

به گفته وی، طبق اسناد، محوطه تاریخی عمارت محل سکونت مردمانی در دوره پیش از تاریخ و دوران قبل از اسلام بوده است. و این محوطه تاریخی در تاریخ ۱۰ / ۱۰ / ۱۳۸۱ به شماره ۶۵۹۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.