حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » » » ۳۰ هزار نفر در استان مرکزی خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار و ۱۷۷ نفر امسال برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه کردند که ۳۰ هزار نفر واجد شرایط لازم شناخته شده و موفق به انجام این کار خداپسندانه شدند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: دکتر «فاطمه‌سادات مهدویانی» افزود: ۲ هزار و ۷۴ نفر از اهدا کنندگان خون در استان مرکزی  زن و ۲۷ هزار و ۹۲۶ نفر  مرد بودند که نشانگر استقبال بیشتر مردان در این امر است .

وی اظهار داشت: چهار هزار و ۳۵۲ نفر از  اهدا کنندگان برای نخستین بار اقدام به این کار خیر کردند، ۹ هزار و ۳۸۹ نفر افراد باسابقه و  بقیه هم اهدا کننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی، میزان تولید فرآورده‌های خونی استان را شامل ۲۹ هزار و ۳۸۶ واحد گلبول قرمز، ۲۸ هزار و ۵۲۰ واحد پلاسمای تازه، ۵۹۸ واحد خون کامل، ۱۳هزار و ۹۴۸ واحد پلاکت و ۸۶۱ واحد کرایو عنوان کرد.

دکتر مهدویانی با بیان اینکه ۲۰۹ پلاکت فریز شده از اهداکنندگان پلاکت، امسال در مراکز و پایگاه‌های انتقال خون استان جذب شده است، گفت: ۴۴ هزار و ۸۹۷ واحد خون نیز به مراکز درمانی استان ارسال شده و ۱۲ هزار و ۲۳۱ واحد نیز به سایر نقاط کشور ارسال شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.