حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » صادرات نمک املاح معدنی ایران ۳۵ درصد افزایش یافت

صادرات نمک املاح معدنی ایران ۳۵ درصد افزایش یافتمدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: صادرات نمک از این واحد معدنی امسال با ۳۵ درصد افزایش به ۲۸ هزار تن رسیده است.

...

کاوش نیوز: «علی رستمی» در اراک افزود: صادرات نمک املاح معدنی ایران پارسال  ۱۶ هزار تن بود و با وجود مشکلات اقتصادی، این واحد امسال عملکرد مطلوبی در زمینه صادرات داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری رقم صادرات نمک از مرز ۳۲ هزار تن بگذرد.

وی بیان کرد: اغلب محموله‌های نمک صادراتی املاح معدنی ایران امسال به روسیه، عراق، کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، ترکمنستان و گرجستان ارسال شده  است.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: این واحد معدنی تصمیم دارد در راستای توسعه صادرات، سال آینده برند خود را در کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس به ثبت برساند و نفوذ خود را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهد.

رستمی اظهار داشت: پیش‌بینی شده اواسط سال آینده برند شرکت املاح جای خود را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه و کشورهای عربی باز کند.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد صادرات نمک کشور از سوی املاح معدنی ایران انجام می‌شود و قرار است این میزان به ۶۰ درصد برسد.

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران افزود: این واحد معدنی در سال جاری ۷۲ هزار تن نمک خوراکی تولید کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۷ درصد رشد دارد.

رستمی اظهار داشت: تولید سولفات سدیم این شرکت از ۱۵۴ هزار تن در سال گذشته به ۱۵۷ هزار تن در سال جاری رسیده که این میزان پنج درصد افزایش یافته است.

وی گفت: شرکت املاح ایران نسبت به انجام تعهدات و مسوولیت‌های اجتماعی خود مصمم است و در این راستا کسب رضایت مردم را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت املاح ایران ادامه داد: طرح توسعه این واحد معدنی در دستور کار است و هنوز ابلاغیه‌ای از سوی محیط زیست یا سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی مخالفت و از دستور کار خارج شدن آن دریافت نشده است.

رستمی بیان کرد: بهره‌برداری از مرحله نخست طرح تولید پتاسیم با ظرفیت ۴۰ هزار تن از مهمترین برنامه‌های سال آینده شرکت املاح ایران است و این محصول چهارم این واحد معدنی نیز به زودی وارد بازار می‌شود و مقرر شده این ظرفیت تا مرحله سوم به ۱۲۰ هزار تن برسد و کشور از بزرگترین واردکنندگان پتاسیم است از واردات این محصول خارج شود.

وی گفت: ۷۰۰ هزار تن از باطله‌های این شرکت در سال جاری برگشت داده شد و برگشت سالانه یک میلیون تن از باطله‌ها به تالاب میقان جزو تعهدات شرکت است که با جدیت دنبال می‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.