حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » 198 پایگاه ثابت و سیار جشن نیکوکاری ساوه مستقر شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: 198 پایگاه ثابت و سیار جمع آوری کمک های مردمی برای جشن نیکوکاری در نقاط مختلف این شهرستان مستقر شده است.

...

کاوش نیوز: «عباس محمدی هزاوه» افزود: پیش بینی شده که در جشن نیکوکاری امسال ساوه 16 میلیارد و 460 میلیون ریال کمک مردمی در ساوه جمع آوری شود و امید است که با تلاش خیریه ها و اهتمام نیکوکاران این سهم محقق شود.

وی گفت: 65 پایگاه در مدارس و مساجد، 40 پایگاه در مراکز نیکوکاری 22 تیم در قالب مراجعه چهره به چهره به شهروندان از جمله خیران حقیقی و حقوقی کار جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری امسال ساوه را برعهده دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه از شهروندان درخواست کرد: کمک‌های خود را به افراد غیر مسئول تحویل ندهند و از طریق پایگاه های ثابت و سیار تعیین شده نسبت به اعطای هدایا و وجوه نقدی اقدام کنند.

محمدی هزاوه عنوان کرد: فعالیت های جشن نیکوکاری از روز گذشته در ساوه آغاز شده و تا روز 29 اسفند ادامه دارد که در این راستا 200 نفر به عنوان رابط امدادیار همکاری می کنند.

وی گفت: 2 هزار سبد حمایتی به ارزش هر کدام سه میلیون ریال از محل کمک های مردمی در جشن نیکوکاری تهیه وبه سرپرستان خانوار تحت پوشش اهدا می شود که در این راستا یکهزار سبد توسط خیریه ها و بقیه از سوی کمیته امداد تامین خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «عیدی برای همه» برگزار می شود.

محمدی هزاوه اظهار داشت: درآمدهای حاصل از مشارکت های مردمی کمیته امداد این شهرستان در سال جاری نسبت به پارسال 138 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: یکهزار خانوار معادل 33 درصد امسال به جمعیت مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوه افزوده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه خاطرنشان کرد: چهار هزار و 74 خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که معادل 2 و نیم درصد از کل جمعیت شهرستان ساوه است.

محمدی هزاوه گفت: 2 هزار و 195 خانواده تحت مسئولیت این نهاد حمایتی در ساوه را زنان سرپرست خانوار با جمعیت چهار هزار و 95 نفر شامل می شوند.

وی گفت: 10 درصد از جمعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه را دانش آموزان تشکیل می دهند و به تازگی نیز یکی از خیران تامین مخارج 60 دانش آموزبه میزان ماهانه 60 میلیون ریال را متقبل شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه همچنین از تحت پوشش بودن 234 کودک یتیم در این نهاد حمایتی خبر داد و گفت: سرانه درآمدی کودکان ایتام از 2 میلیون 250 هزار ریال در سال گذشته به سه میلیون ریال در سال جاری افزایش یافته است.

محمدی هزاوه پرداخت کمک معیشت به افراد نیازمند را در سال جاری نسبت به پارسال دارای رشد 155 درصدی عنوان کرد و گفت: 867 فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بیش از 42 میلیارد ریال در سال جاری از سوی کمیته امداد ساوه پرداخت شد.

وی همچنین از افزایش 35 درصدی کمک‌های خیران و مردم در طرح اکرام و محسنین و افزایش 67 درصدی پرداخت فرانشیز و هزینه های درمان مددجویان در سال جاری خبر داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ساوه گفت: در زمینه ایجاد اشتغال نیز کمیته امداد شهرستان ساوه از نظر جذب اعتبارات و مشاغل رتبه نخست استان مرکزی را کسب کرد.

محمدی هزاوه اظهار داشت: هیچ خانواده ای امسال به دلیل وضعیت اقتصادی به واسطه خودکفایی و توانمند شدن از شمول جمعیت تحت پوشش این نهاد خارج نشده در حالیکه بر اساس برنامه می بایست سالانه 10 درصد از جمعیت تحت پوشش از زیر چتر حمایتی خودکفا و خارج شوند.

وی همچنین از مساعدت باغداران ساوجی در طرح شجره طیبه و اعطای محصول 4 هزار اصله درخت میوه برای رفع نیازمندان و محرومان خبر داد و گفت: افزون بر 400 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش محصول انار در ساوه امسال در این زمینه بوده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)شهرستان ساوه همچنین از اجرای طرحی به نام «هبه» یا بخشش در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح، کمیته امداد آمادگی دارد لوازم منزل دست دوم خانوارهایی که قصد تعویض و نوسازی دارند را در اختیار گرفته و به خانوارهای تحت پوشش و نیازمند واگذار می کنند.

محمدی هزاوه گفت: مردم می‌توانند برای مشارکت در این طرح با شماره تلفن 42251445 تماس بگیرند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.