حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » » » فروش مرغ در خرم‌آباد بر مبنای سامانه هوشمند اجباری شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فعالیت خرده فروشان گوشت مرغ در مرکز استان از امروز شنبه در بستر سامانه هوشمند توزیع اجباری است و به مرور برای سایر شهرستان‌ها نیز اعمال می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: "محمد مراد سپهوند" افزود: باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر توزیع کالاهای اساسی در بستر سامانه هوشمند، جلسه توجیهی توزیع مرغ در سطح خرده فروشی برای تعداد زیادی از واحدهای خرده فروشی مرغ برگزار و نحوه ثبت اطلاعات در سامانه هوشمند به آنها آموزش داده شد.

وی اظهار داشت: زیرساخت های لازم برای فعالیت عمده فروشی ها و خرده فروشان گوشت مرغ در بستر سامانه هوشمند فراهم شده بنابراین اجرای این روش الزامی است و به صورت مستمر بر آن نظارت می شود.

وی گفت: از امروز سهمی که عمده فروش مرغ برای خرده فروش در نظر می گیرد باید در سامانه هوشمند ثبت کند، سپس خرده فروشی های گوشت مرغ نیز ضمن ثبت میزان فروش خود به مصرف کننده نهایی، مقدار سهمیه ای را که عمده فروش برای آنها در نظر گرفته است در سامانه هوشمند ثبت می کنند.

سپهوند ادامه داد: واحدهای خرده فروشی گوشت مرغ باید در اولین اقدام، با بررسی سامانه خود، از برابر بودن میزان سهمیه ای که توسط عمده فروش برای آنها ثبت شده با میزان مرغی که دریافت کرده اند اطمینان حاصل و سپس نسبت به فروش برای عموم اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر کنترل و رصد اطلاعات ثبت شده در سامانه، اطلاعات مصرف کننده نهایی که از خرده فروشی ها خریداری می کند در حال حاضر در حد یک شماره تلفن ثبت می شود تا به صورت تصادفی با آنها تماس گرفته و بررسی شود میزان خرید آنها با رقمی که در سامانه ثبت شده برابر است یا نه، در غیر اینصورت تخلف خرده فروش محرز خواهد شد.

گفتنی است سامانه هوشمند توزیع کالای اساسی هفته گذشته در لرستان فعال شده است.

به گفته سپهوند برای رسیدن به شبکه مطمئن توزیع کالاهای اساسی برنامه و نرم افزاری طراحی شده است که بتوان کالا را با سامانه هوشمند مبتنی بر این نرم افزار توزیع کرد.

در این راستا توافق لازم  با یک شرکت فعال در این زمینه صورت گرفته و طرح آغاز شده است تا توزیع صحیح کالاهای اساسی و جلوگیری از انحراف در این روال قانونی، محقق شود.

بر این اساس هوشمندسازی شبکه کمک می کند مسیر توزیع کالاهای اساسی از مبادی تولید تا مصرف نهایی، رصد و ردیابی شود که در نتیجه آن انحراف در این فرایند نزدیک به صفر می شود.

سپهوند گفته است: در این روش نظارت و بازرسی بر فعالیت سطوح خرده فروشی، عمده فروشی، بنکدار و تولید کننده صورت می گیرد، صرفه جویی در هزینه های نظارتی محقق و مشکل کمبود نیروی انسانی حوزه نظارت تاحدودی جبران می شود.

تعداد واحدهای خرده فروشی  و عمده فروشی گوشت مرغ دارای پروانه و فعال در خرم آباد به ترتیب ۱۱۵ و ۱۴ واحد است و چهار کشتارگاه فعال نیز در این شهرستان وجود دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.