حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » » » میزان فعالیت ورزشی لرستانی‌ها در مقایسه با میانگین کشوری چگونه است؟

میزان فعالیت ورزشی لرستانی‌ها در مقایسه با میانگین کشوری چگونه است؟سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی در لرستان گفت: مردم این استان ازنظر میزان فعالیت ورزشی وضعیت خوبی در کشور دارند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: عبدالله عزیز پور اظهار داشت: هدف ورزش همگانی ایجاد نشاط و سلامتی و علاقه‌مند کردن تمامی اقشار جامعه نسبت به ‌انجام فعالیت‌های ورزشی است.

وی با بیان اینکه در صورتی‌که در استان شاهد رواج ورزش همگانی باشیم تأثیرات آن را در سیستم درمان لرستان مشاهده می‌کنیم، افزود: در هر جامعه‌ای که ورزش همگانی رواج داشته باشد هزینه‌های درمان آن پایین‌تر است.

سرپرست هیئت ورزش‌های همگانی در لرستان بیان کرد: در دوران کرونا به علت تعطیلی باشگاه‌ها ورزشی شاهد کاهش فعالیت بدنی مردم در لرستان و  کشور هستیم و این موضوع باعث شده که شیوع کم‌تحرکی در کشور به ۵۶ درصد برسد و در این ‌بین بانوان با ۶۴ درصد شرایط نامطلوبی را در کم‌تحرکی تجربه می‌کنند.

عزیزپور با اشاره به اینکه ۵۰ کمیته زیر نظر این هیئت فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در ایام کرونا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به آموزش‌فعالیت‌های ورزشی در این فضا  پرداخته‌ایم و برای ایجاد انگیزه در مردم به نفراتی که این فعالیت‌ها را بهتر انجام دهند جوایز نفیسی داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در این هیئت فعالیت می‌کنند که حدود ۲۰ هزار نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دهند و استان لرستان ازنظر تحرک مردم وضعیت خوبی دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.