حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » تجهیز ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد به سیستم آبیاری نوین

تجهیز ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد به سیستم آبیاری نوینمدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: طرح سیستم آبیاری نوین در سطح ۲هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: عزت اله نباتی افزود: تا کنون در مجموع سه هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۵ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی بروجرد تحت پوشش سیستم آبیاری قطره ای و بارانی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش آبیاری قطره ای است، اظهار داشت: همچنین ۲هزار و ۵۰۰ هزار هکتار نیز توسط سیستم آبیاری بارانی هستند.

وی افزود: کشاورزان با استقبال از ایجاد سیستم آبیاری نوین می توانند در مدیریت مصرف آب و کاهش هدر رفت منابع آبی شهرستان مشارکت نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد مجموع اراضی کشاورزی تحت پوشش این شهرستان را ۶۹ هزار هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان حدود ۳۴ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است و روان آب خروجی دارند.

مدیرجهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: در زمینه کشت محصولات آب دوست اگر کشاورزان از سیستم آبیاری‌های نوین استفاده کنند می‌توانند تا ۲۰ درصد کشت محصولات آب دوست انجام دهند.

نباتی یادآور شد: باید حق آبه هر منطقه متناسب با الگوی کشت آن تعریف شود تا با مدیریت درست بتوان سطح تولید را سازماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال محصولات کشاورزی در شهرستان بروجرد تولید می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.