حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » سوم شهریور روز پاسداشت محیط زیست کردستان نام‌گذاری شود

استاندار کردستان در پی حادثه آتش‌ سوزی جنگل ‌های مریوان و جان باختن چهار نفر از فعالان محیط زیست و مصدوم شدن تعدادی دیگر ضمن عرض تسلیت به خانواده های این عزیزان و عموم مردم استان، خواستار نام گذاری این روز به عنوان روز پاسداشت محیط زیست کردستان شد.

...

کاوش نیوز: به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع‌ رسانی استانداری کردستان، متن پیام بهمن مرادنیا به این شرح است: حادثه جانکاه از دست دادن چهار نفر از فعالان مردمی محیط زیست کردستان در واقعه آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان موجب اندوه بسیار اینجانب و همه مردم دلسوز استان کردستان شد.

بدون شک علاوه بر این اندوه، مرگ قهرمانانه و پر افتخار این عزیزان درس بزرگی برای همه ما در فداکاری و احساس مسئولیت در برابر محیط زیست است.

جنگل‌ های زاگرس به عنوان بخش مهمی از میراث طبیعی و ملی ما اهمیت حیاتی بسیاری برای تمام مردم منطقه دارد و دفاع از آن و به مصاف آتش رفتن، مردانگی، جسارت، شهامت و از خودگذشتگی بسیاری می‌ خواهد که این دلیر مردان با جان خود بر آن صحه گذاشتند و بدون شک روح پرافتخار آنان بر بلندای زاگرس و در ذهن و قلب مردمان کردستان تا ابد جاری است.

اینجانب به نمایندگی از دولت، ضمن ابراز تاثر عمیق خود و تسلیت به خانواده‌های این عزیزان جان‌ باخته، از تمام ارگان‌ها و ادارات و مردم شریف کردستان می ‌خواهم نهایت همکاری، دلجویی و ابراز همدردی را با آنان داشته باشند و مراسم شایسته و در شان عمل قهرمانانه و خداپسندانه جان ‌باختگان این حادثه برگزار نمایند و نیز پیشنهاد می‌نمایم جهت یادآوری مسؤولیت همگی ما در برابر محیط زیست و میراث طبیعی، روز سوم شهریور هر سال به یاد این عزیزان و مدافعان میراث طبیعی ما با عنوان «روز پاسداشت محیط زیست کردستان» گرامی داشته شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.