حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » بابارشانی بیجار دوباره سردترین نقطه کشور شد

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: بابارشانی بیجار با دمای منفی ۶ درجه و قاملو قروه با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد طی شبانه روز گذشته سردترین دمای کشور را داشتند که بابارشانی روز گذشته نیز با دمای منفی هفت درجه سردترین نقطه کشور بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: نشمیل احمدیانی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته شش ایستگاه استان دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند که بابارشانی دمای منفی ۶، قاملو منفی پنج، دیواندره منفی سه، دهگلان منفی ۲، کامیاران و زرینه منفی یک درجه سانتی گراد را داشتند.

وی با اشاره به اینکه سلین با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بود، افزود: دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت صفر درجه و در گرمترین ساعت، ۲۴ درجه سانتی گراد گزارش شد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: از امروز تا جمعه دمای هوای استان روند کاهشی داشته و به صورت میانگین دمای آن سه درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته در هزارکانیان سرعت وزش باد به ۱۴ متر بر ثانیه رسید، اضافه کرد: روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری نیز سرعت وزش باد در استان شدید است که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

احمدیانی یادآور شد: امروز موج ضعیفی از شمال استان عبور می‌کند که وقوع بارش‌های پراکنده در شهرهای بانه، سقز، زرینه، دیواندره و بیجار دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.