حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار داد

 مدیریت بحران کردستان نسبت به وقوع سیل هشدار دادمدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش باران، احتمال آبگرفتی و روان آب در معابر شهری و روستایی و وقوع سیل در مسیل ها، لازم است جوانب احتیاط از سوی مردم رعایت شود.

...

کاوش نیوز: آرتیکاس اقبال با بیان اینکه طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان وضعیت جوی استان امروز و فردا (چهارشنبه) ناپایدار است، اظهار کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را در جنوب و غرب استان آغاز کرده است.
وی افزود: با توجه به پیش بینی ها، احتمال بارش شدید باران، وقوع سیل و رعد و برق در مناطق مختلف استان وجود دارد لذا انجام اقدام های ایمنی برای به حداقل رسیدن آسیب ها ضرورت دارد.
اقبال تاکید کرد: شورای مدیریت بحران استان کردستان تشکیل جلسه داد و تذکرهای لازم به اعضا از جمله سازمان های امدادی، شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها داده شده تا در این روزها از آمادگی کامل برخوردار باشند.
وی ضمن هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر شهری و روستایی گفت: انتظار می رود شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به پاکسازی جداول و نهرهای اقدام و آمادگی کامل برای امداد رسانی داشته باشند مردم نیز اقدام های مراقبتی از منازل و مغازه ها برای جلوگیری از ورود آب را انجام دهند.
اقبال یادآور شد: سیلابی شدن رودخانه ها از دیگر هشدارها در این خصوص است لذا از مردم و رانندگان انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی بشدت اجتناب کنند.
وی افزود: لازم است دامداران و روستاییان در این ایام از چرای دام در ارتفاعات و تردد در مناطق مستعد رعد و برق اجتناب کنند.
به گفته اقبال، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، دهانه پل ها، لایروبی رودخانه ها و مسیل ها نیز باید توسط دستگاه های مرتبط به منظور پیشگیری از وقوع سیل صورت گیرد.
طبق اعلام هواشناسی کردستان، امواج بارشی و بشدت ناپاپدار آسمان هم اکنون در برخی نقاط این استان فعال شده است و پیش بینی می شود به طور میانگین 30 تا 50 میلی متر در استان بارندگی رخ دهد.
اوج فعالیت این سامانه ناپایدار امروز و فردا (چهارشنبه) است و روز پنج شنبه از شدت آن کاسته می شود اما مجددا از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده شاهد فعالیت یک سامانه بارشی دیگر در آسمان استان خواهیم بود.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 495 میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با 443 میلی متر سال گذشته 12 درصد و در مقایسه با 472 میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت 5.4درصد افزایش پیدا کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.