حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » بیش از ۷۹ هزار نفر در کردستان زیرپوشش بیمه روستایی قرار دارند

رئیس صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییانکردستان گفت: تا پایان فروردین امسال تعداد ۷۹ هزار و ۶۵۴ نفر زیرپوشش بیمه روستاییان و کشاورزان قرار گرفته‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: جبار احمدپور با اشاره به اینکه صندوق بیمه عشایر زیرمجموعه سازمان‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، اظهار کرد: جامعه هدف این صندوق  شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و کشاورزان چه ساکن روستا باشد چه ساکن روستا نباشند و افراد ساکن روستا را شامل می‌شود.

وی یکی از مزایای بیمه اجتماعی صندوق کشاورزان، عشایر و روستاییان را بهره‌مندی از بیمه بازنشستگی، سالمندی، مستمری ، بازماندگان و از کارافتادگی عنوان کرد.

وی با اشاره به تعداد ۶۱ هزار و ۶۸۰ نفری بیمه شدگان فعال استان گفت: از این تعداد بیمه شده فعال تعداد ۴۸ هزار و ۴۹ نفر ساکن روستا و مابقی کشاورز غیرساکن و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر و سایر افراد مشمول بوده‌اند‌.

وی نسبت پوشش بیمه‌شدگان فعال به جامعه هدف مشمول کشور را ۱۴،۵ و در استان ۲۷ درصد عنوان کرد.

رئیس صندوق بیمه روستاییان، کشاورزان و عشایر استان  کردستان تعداد کل مستمری بگیران استان را ۲ هزار و ۸۵۲ نفر، تعداد مستمری بگیران بازنشستگی پیش از موعد را ۸۶۴ نفر ذکر کرد.

احمدپور تعداد مستمری بگیران فوتی استان را هزار و ۶۰۲ نفر و تعداد مستمری بگیران و از کارافتادگان استان را  ۲۸۱ نفر  و تعداد بازنشستگی سالمندی استان را ۸۵ نفر ذکر کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.