حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » ایمیدرو در معدن بوکسیت سرفاریاب چرام سرمایه‌گذاری می‌کند

ایمیدرو در معدن بوکسیت سرفاریاب چرام سرمایه‌گذاری می‌کندمعاون امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با رایزنی های انجام گرفته ، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در زمینه فعال کردن ظرفیت‌های معدن بوکسیت سرفاریاب شهرستان چرام سرمایه‌گذاری می‌کند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سید احسان عسکری افزود: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن جمعیت بالای بیکار و آسیب‌های ناشی از بیکاری، از استخراج معدن بوکسیت سرفاریاب بهره‌ای نمی‌برد و بوکسیت این معدن به صورت خام به جاجرم خراسان منتقل می‌شد.

وی بیان کرد: با حضور مجازی نماینده جاجرم نشستی با ایمیدرو در تهران برگزار شد و ضمن تشریح شرایط بیکاری و نیاز به ایجاد اشتغال در استان از ایمیدرو خواستیم بر روی  ظرفیت‌های بوکسیت سرفاریاب سرمایه‌گذاری کند که با توجه به ابعاد فنی ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ تنی ،بوکسیت سرفاریاب می‌تواند یکی از حوزه‌های سرمایه‌گذاری باشد.

وی ادامه داد : مبلغ سرمایه‌گذاری ایمیدرو در بخش معدن سرفاریاب  ۶۰۰ تا یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

عسکری در ادامه با اشاره به تعطیلی معدن آهک هیدراته در شهرستان چرام گفت: این معدن علی‌رغم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی یک سالی است تعطیل شده که قابل قبول نیست.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای فعال شدن این معدن با ایمیدرو صحبت کردیم که مورد موافقت قرار گرفت، معدن از  فروردین ۱۴۰۱ فعال و برای ۸۰ تا ۹۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

این مسئول به برنامه‌های تدارک دیده شده برای معدن فسفات چرام اشاره و عنوان کرد: قرار است در کوتاه مدت استخراج معدن و در میان مدت کارخانه فسفات راه‌اندازی شود که می‌تواند کمک بزرگی به بخش کشاورزی کشور باشد.

عسکری به موارد مصرف کود فسفات اشاره کرد و یادآور شد: کود فسفات در حوزه کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و  سالانه ۶۵۰ هزار تن کود فسفات در بخش کشاورزی استفاده می‌شود که تنها ۱۰۰ هزار تن آن در کشور تامین‌ می‌شود و مابقی  از آفریقا و سوریه وارد می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با ایجاد کارخانه فرآوری فسفات علاوه بر رونق در اقتصاد و حذف نیازهای شدید به ارز و دلار، وابستگی ما به خارج را کمتر و کشور را مسیر توسعه قرار خواهد داد.

این مسئول با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی کارخانه پتروشیمی دهدشت، عنوان کرد: این واحد اقتصادی در زمان ساخت ۲۵۰۰ و زمان بهره‌برداری ۶۰۰ تا ۸۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بخش اقتصادی استان در سه حوزه صنعت، معدن و گردشگری برنامه‌ ای سه ساله تدوین کرده که در صورت تامین مالی بین ۵ تا ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

عسکری به رویکردها و سیاست‌گذاری‌های اقتصادی استان اشاره و اظهار کرد: پیگیری اجرای طرح‌های نیمه‌تمام، رفع مانع از طرح‌های موجود و ایجاد ظرفیت‌های جدید از جمله سیاست‌ها برای پیشرفت حوزه اقتصادی استان است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد در جلساتی که در تهران برگزار می‌شود برای هر سه این موارد رایزنی می‌کنیم تا به توسعه اقتصادی استان کمک کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.