حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » پایان فصل سرمای روستاهای دیشموک/گاز به همه روستاها می‌رسد

گازرسانی به 2 شهر و روستاهای تابعه دیشموک و چاروسا آرزوی دیرینه 35 هزار نفر از مردم این بخش‌ها است که تحقق یافته است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: بهره‌مندی از گاز طبیعی یکی از مهمترین خدمات نظام محسوب می‌شود که در دولت‌های گوناگون برای گازرسانی به شهرها و روستاها اقدامات خوبی انجام گرفته است.

قلعه‌رئیسی و دیشموک 2 شهر فاقد گاز در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که طی ادوار گذشته رسیدن مشعل گاز به خانه‌ها برای مردمان این دیار رؤیای دست نیافتنی بود.

سوز سرمای زمستان در این دو بخش کوهستنانی که 250 کیلومتر با مرکز اسان فاصله دارند مردم را برای گرم نگه داشتن خانه‌ها به استفاده از درختان جنگلی وا می‌داشت؛ اقدامی که به مرور باعث از بین رفتن بخش زیادی از طبیعت و جنگل‌های بلوط شد.

با تلاش خدمتگزاران نظام اسلامی و دولت سرانجام با بررسی‌های کارشناسی شده کلنگ فاز نخست گازرسانی به چاروسا و دیشموک مهر ماه 1394 با حضور مسؤولان وقت به زمین زده شد تا نور امید برای برخورداری از گاز طبیعی در دل مردم روشن شود.

گازرسانی به این بخش‌ها گذر از سختی‌ها را به همراه داشت؛ این سیال فرار محبوس شده در خطوط انتقال فرآیند پر پیچ و خمی را به لحاظ استخراج، پالایش، انتقال و توزیع طی کرد تا به خانه رسید.

تلاش گسترده برای گازرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه‌رئیسی و روستاهای تابعه از سوی نماینده وقت مردم در مجلس و مسؤولان استانی و شهرستان اگر چه در سایه ضعف اطلاع‌رسانی مدیران دولت تدبیر و امید کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت اما حقیقتا تحول عظیمی در زمینه گازرسانی آفرید.

و حالا با همه سختی‌ها و مسیرهای صعب‌العبور در این جغرافیای کوهستانی شهرهای قلعه‌رئیسی و دیمشوک و روستاهای بسیاری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز استان این هفته در شورای اداری بخش دیشموک گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا 2 ماه آینده گازرسانی به روستا‌های جا مانده در دو بخش چاروسا و دیشموک با انتخاب پیمانکار جدید آغاز می‌شود.

رحمان خادم افزود: در سال گذشته طرح گازرسانی به روستا‌های اسفندان، درغک، شوتاور و روستا‌های اطراف به دلیل عدم اجرای تعهدات فسخ قرارداد با پیمانکار نیمه تمام رها شد.

خادم با بیان اینکه پیمانکار فعلی خلع ید و پیمانکار جدید ظرف 2 ماه آینده عملیات گازرسانی به روستا‌های جامانده در بخش‌های دیشموک و چاروسا را آغاز می‌کند، اضافه کرد: همچنین روستا‌های امامزاده نورالدین (ع)، کمردوغ، آبله و شوتاور بخش چاروسا در این طرح جدید گازرسانی  می شوند.

وی از افرایش اعتبار این طرح گاز رسانی از  ۳۷ میلیارد تومان به ۷۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کنونی و اضافه شدن روستا‌های جدید اعتبار این طرح ۷۶ میلیارد تومان برآورد شده است.

خادم  با بیان اینکه  مجوز‌های لازم اخذ شده و در حال تعیین پیمانکار و اجرای مناقصه هستیم، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی پیش بینی شده این طرح گاز رسانی تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری می رسد.

بخشدار دیشموک هم گفت: برخی از روستا‌های پرجمعیت بخش دیشموک همچون درغک، اسفندان و سردو گازرسانی نشده‌اند.

صفا حبیبی افزود: قرار بود در دهه فجر گذشته گازرسانی به روستاهای جامانده اجرا و به  اتمام برسد اما به خاطر بد عهدی پیمانکار این طرح اجرا نشد.

وی با بیان اینکه خط اصلی لوله گاز تا ورودی روستای درغک اجرا شده است ادامه داد: بیش از هزار و  ۳۰۰ خانوار در حومه غربی دیشموک در انتظار گازرسانی هستند.

بخشدار دیشموک با اشاره به مشکل سوخت رسانی در فصل سرما به این روستا‌ها، اضافه کرد: انتظار می رود تا هر چه سریعتر پیمانکار فعال معرفی و تا پیش از شروع فصل سرما عملیات گازرسانی به حومه غربی دیشموک اجرا شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.