حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » یکهزار و ۴۵۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد نصب شد

 رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تاکنون یکهزارو ۴۵۰ آبگرمکن خورشیدی در منازل روستاهای مناطق جنگلی استان توزیع و نصب شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: رضا آذرگون افزود: این میزان آبگرمکن خورشیدی با هزینه ای بیش از ۱۷۴ میلیارد ریال خریداری و بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق روستایی این استان توزیع و نصب شد.

وی بیان کرد: از این میزان آبگرمکن خورشیدی ۴۷۶ مورد با اعتباری بیش از۵۷ میلیارد ریال امسال خریداری و توزیع شد.

آذرگون اظهار داشت: این آبگرمکن‌های خورشیدی  به صورت رایگان با هدف جایگزینی سوخت فسیلی، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان جنگلی و کمک به معیشت ساکنان حاشیه اراضی ملی در روستاهای فاقد گاز طبیعی توزیع شده است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مخزن آبگرمکن خورشیدی از راه جذب نور خورشید و تابش نور بر صفحه های جاذب گرم می‌شود  و استفاده از این منبع انرژی پاک و تجدیدپذیر مزایای خوبی همچون عدم نیاز به سوخت فسیلی و چوب را در پی دارد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود ۶۰۰ آبگرمکن خورشیدی امسال خریداری و بین بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق روستایی این استان توزیع شود.

آذرگون ادامه داد: ۶۰۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هزینه بیش از  ۵۴ میلیارد ریال سال گذشته در مناطق جنگلی این استان توزیع شد.

وی تصریح کرد: ۱۴ کیلومتر کمربند حفاظتی با هدف صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست.

آذرگون اظهار داشت: این میزان کمربند حفاظتی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال در مرز اراضی ملی با مستثنیات کشاورزان این استان احداث خواهد شد.

جنگل های کهگیلویه و بویراحمد که جزئی از منطقه زاگرس محسوب می شود، ۸۰۰ هزار هکتار جنگل مساحت دارد و  بر اساس گزارش ها از وسعت ۶ میلیون هکتاری جنگل‌های منطقه زاگرس به دلایل مختلف یک میلیون هکتار آن از بین رفته است.

گونه اصلی درختی جنگل های استان بلوط است، یعنی بیش از ۸۰ درصد گونه های درختی جنگلهای استان مربوط به درخت بلوط است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.