حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » مرکز داوری اتاق تعاون شهرستان گچساران راه اندازی شد

با حضور مسوولان مرکز داوری اتاق تعاون شهرستان گچساران راه اندازی شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: در مراسمی با حضور معاون قضایی دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد موسویان؛ دیانت رئیس دادگستری این شهرستان فرهمندی رئیس شعبه چهارم حقوقی دادگستری شهرستان گچساران و رئیس اتاق تعاون استان مرکز داوری این شهرستان افتتاح شد.

در این مراسم محمدی رئیس اتاق تعاون با تقدیر از مجموعه دادگستری که عملگرایانه همکاری را در تمام زمینه ها از جمله تشکیل و راه اندازی مراکز و موسسات داوری، پیگیر مشکلات تعاونگران و سرمایه گذاران در کارگروه  رفع موانع تولید در دادگستری هستند اظهار کرد: همه بخش ها اعم از بخش خصوصی و تعاونی مدیون همکاری گسترده دستگاه قضایی است.

محمدی افزود: در جلساتی که با حضور رئیس کل، معاونین قضایی، رئیس دادگاه ها، دادستان ها و قضات حقوقی در گذشته تشکیل گردید دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان خواستار و پیگیر راه اندازی مرکز و موسسات داوری در کوتاه ترین زمان ممکن در استان شده است.

وی گفت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم و دیگر معاونین قضایی در راه اندازی و تشکیل موسسات و کانون داوری نقش بسزایی داشته که  هدف از راه اندازی داوری کاهش هزینه ها، تسریع در رسیدگی و دسترسی ارباب رجوع به وضعیت پرونده خود است. 

در این جلسه موسویان بر دقت و تسریع در رسیدگی ها تاکید داشت و گفت: دادگستری به صورت مداوم بر عملکرد مراکز و موسسات نظارت داشته و چشم از عملکرد آنها بر نخواهند داشت و در صورت مشاهده تخلفات طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: مرکز، موسسات و داوران دقت لازم را در رسیدگی شکلی و ماهیت پرونده داشته باشند که عملکرد آنها باعث ابطال رای توسط قاضی ویژه داوری در دادگستری نگردد که این کار باعث نارضایتی و بی اعتمادی مردم خواهد شد.

در ادامه دیانت رئیس دادگستری شهرستان گچساران در حفظ امانتداری تاکید کرد و گفت: موسسات داوری باید در حفظ اسرار مردم امانت دار بوده و  باید توجه خاصی به حق الناس و بیت المال  داشته باشند و این عمل نیازمند انتخاب داوران پاکدست، شایسته و مجرب است که حقی از کسی ضایع نگردد.

 فرهمندی رئیس شعبه چهارم و قاضی ویژه داوری به اهمیت داوری و جایگاه این بخش اشاره و یادآور شد: در صورت مشاهده عدم رعایت تشریفات شکلی و ماهیتی پرونده علاوه بر گزارش تخلف موسسه به رئیس دادگستری، داور پرونده را برای مدتی از داوری محروم خواهیم کرد.

وی گفت: با جلساتی که با دکتر محمودی مقدم رئیس  دادگستری کهگیلویه داشته ایم در هفته های آینده مرکز کهگیلویه هم راه اندازی خواهند شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.