حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » » » بازارچه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازارچه موقت عرضه و فروش صنایع دستی در شهر یاسوج مرکز این استان راه اندازی می شود.

...

کاوش نیوز: جعفر گوهرگانی اظهار داشت: سوغات محلی و صنایع دستی استان از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و تولیدکنندگان همواره محصولات خود را با برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌کنند.

وی افزود: به علت نبود مکان مناسب برای عرضه این محصولات و مشکلات بازاریابی برای تولیدکنندگان، این استانداری تصمیم گرفت با همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف از جمله سازمان میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی و سرمایه گذاران مرتبط با موضوع نسبت به راه‌اندازی یک مکان موقت برای فروش این محصولات اقدام کند.

گوهرگانی بیان کرد: پس از برگزاری نشست‌های تخصصی پیرامون این موضوع مقرر شد این مکان به صورت متمرکز در مرکز استان راه‌اندازی شود تا تولیدکنندگان بتوانند صنایع دستی و تولیدات خود را به مردم عرضه کنند.

وی عنوان کرد: با حضور تولیدکنندگان در یک نقطه نه تنها زمینه معرفی تولیدات کهگیلویه و بویراحمد به مردم سایر استان‌ها فراهم می‌شود بلکه می‌توان شرایط لازم برای برند‌سازی و تجاری‌سازی این محصولات را نیز به وجود آورد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف تمرکز واحدهای تولیدی در یک نقطه برای رفاه شهروندان است تا برای خرید به آسانی به این مکان دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هم اینک 45 غرفه واقع در گلستان 10 در شهر یاسوج دارای امکانات مناسب به صورت موقت از سازمان تعاون روستایی به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تحویل داده می شود.

گوهرگانی گفت: شهرداری یاسوج موظف شده که نسبت به احداث یک بازارچه دائمی در محل پارک غدیر اقدام کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: امور بانوان استانداری مسئول پیگیری این موضوع شد که مختصات محل و تهیه طرح توجیهی را با همکاری دستگاه‌های متولی آماده کند.

وی با اشاره به اینکه غرفه‌های واقع شده در این محل تا پایان قرارداد خود از سوی تعاون روستایی تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: این بازارچه موقت در فضا و غرفه‌های خالی این مکان مستقر خواهند شد.

جاجیم بافی، سفره بافی، نمدمالی، نی چیت بافی، مشته بافی، رندبافی، گچمه بافی، ریسندگی، سوزن دوزی، سبدبافی، رودوزی‌های سنتی و سیاه چادر بافی از مهمترین دست بافته‌های سرپنجه هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.