حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » ۸۸ هزار دستگاه خودرو در خوزستان برای اولین بار معاینه فنی شدند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه طی پنج ماهه نخست امسال تعداد ۱۱۶ هزار مورد معاینه فنی با درصد قبولی ۷۳ در استان انجام شد گفت: در این مدت تعداد ۸۸ هزار دستگاه خودرو در حال تردد در خوزستان برای اولین بار معاینه فنی شدند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فاضل عبیات در حاشیه کارگروه معاینه فنی استان از جمله عوامل مهم در بروز حوادث و سوانح رانندگی را وجود نقص فنی در خودروها عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال در یک حادثه رانندگی که اخیرا در یکی از مسیرهای درون شهری اهواز رخ داد یکدستگاه خودرو به دلیل نقص فنی از مسیر خارج شد و راننده آن جان خود را از دست داد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: در این حادثه، مسیر خودرو هیچگونه مشکلی نداشت و راننده بدون هیچ مانعی در حال رانندگی بود اما به دلیل نقص فنی خودرو از مسیر خارج شد.

عبیات با تاکید بر اینکه موضوع معاینه فنی خودروها ارتباط مستقیمی با حفظ جان سرنشینان دارد افزود: این موضوع همچنین در کاهش آلایندگی هوای شهرها تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به رقم ۷۳ درصدی قبولی خودروها در معاینه فنی در استان خوزستان طی پنج ماهه نخست امسال گفت: دلیل مردودی ۲۷ درصد از خودروهای پذیرش شده در مراکز معاینه فنی خوزستان وجود انحراف در محور، کمک فنر، شکل ظاهری، سیستم ترمز و میزان آلایندگی بوده است.

این مقام مسئول در استانداری خوزستان خاطرنشان کرد: طی سال ۹۷ بیش از ۳۲۶ هزار دستگاه خودرو و در سال ۹۸ نیز بیش از ۴۲۸ هزار دستگاه خودرو در استان خوزستان معاینه فنی شدند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.