حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » حکم تخریب 12 سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون صادر شد

 حکم تخریب 12 سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون صادر شدمعاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: حکم تخریب 12 سازه غیرمجاز در بستر رودخانه کارون در مقطع اهواز از سوی مقام قضایی صادر شده است.

...

کاوش نیوز: مصطفی شبه اظهار کرد: این سازه ها شامل منازل مسکونی، سرویس های بهداشتی، وسایل بازی، سینمای سه بعدی، و رستوران است که به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده است.

وی افزود: 2 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز شامل سرویس های بهداشتی پارک قوری و رستوران شناور در منطقه کیانپارس در ابتدای امسال تخریب شده است.

شبه اظهار داشت: حکم تخریب از سوی دادستان اهواز صادر شده اما به درخواست وی تخریب مابقی سازه ها تا اطلاع ثانوی فعلا متوقف شده است.

وی همچنین درباره مجتمع های گردشگری ساخته شده در بستر رودخانه کارون در اهواز گفت: این مجتمع ها بدون مجوز از سازمان آب و برق ساخته شده اند که شکایتی در این زمینه به مقامات قضایی ارائه شده اما این شکایت مسکوت مانده است.

شبه با انتقاد از اقدامات مخرب برخی دستگاه ها در حریم و بستر کارون، اضافه کرد: برای ساخت پل کابلی و تعریض پل سوم خاکریزی هایی در رودخانه انجام شده بود که بعد از اتمام طرح ها شهرداری اقدام به برداشت آن نکرد و در این زمینه نیز طرح شکایت شده است.

شبه در ادامه گفت: سازمان آب و برق با طرح ساخت پل روی رودخانه موافقت کرده اما ابلاغیه کارگروه گردشگری منابع آب درباره ساخت برج در رودخانه کارون هنوز به سازمان آب و برق اعلام نشده است و از نظر آنها در این باره اطلاعی نداریم.

ساخت سه رستوران و یک کافه تریا در بستر رودخانه تحت عنوان طرح های گردشگری آبی از سال 93 آغاز شد. طرح برج 110 متری و دومین پل طبیعت نیز پارسال آغاز شده است.

این طرح ها که فاقد مجوزهای لازم هستند واکنش های بسیاری در میان فعالان محیط زیست داشته اند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.