حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » تاکیداستاندار گیلان بر ساماندهی رودخانه های رشت با رویکرد گردشگری

تاکیداستاندار گیلان بر ساماندهی رودخانه های رشت با رویکرد گردشگریاستاندار گیلان در نخستین جلسه کمیته راهبری شهر رشت گفت: ساماندهی رودخانه‌های رشت باید با رویکرد توسعه گردشگری انجام گیرد.

...

کاوش نیوز: مصطفی سالاری در این نشست با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان و تعدادی از مدیران استانی و شهری اظهار داشت: فعالیت ها در این زمینه روی بخشی از رودخانه گوهررود و همچنین تالاب عینک که جذابیت گردشگری خاصی برای سرمایه‌گذاران دارد، متمرکز شود.
* واگذاری مالکیت اماکن عمومی منتفی است
وی ضمن تأکید بر اینکه اجازه واگذاری مالکیت و اجاره اماکن عمومی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را نداریم، خاطرنشان کرد: اجازه هر نوع فعالیت برروی سطح آب باید با مشارکت سازمان های متولی داده شود.
استاندار گیلان دغدغه اصلی را معضل ترافیک پس از اجرای طرحهای گردشگری در حاشیه و سطح تالاب عینک و رودخانه گوهررود عنوان و تأکید کرد: در این محورها بایستی دسترسی مستقل، با ظرفیت کافی لحاظ تا ترافیک روان شود.
وی تصریح کرد: درخصوص رفع مشکل آلودگی رودخانه‌ها و سرریز فاضلاب به داخل آن ها، سازمان آبفای استان جلوتر از بقیه حرکت کند و برای حل این معضل گام‌های اجرایی مؤثر بردارد.
وی بر لزوم توجه به بخش خصوصی از حیث سرمایه‌گذاری تأکید کرد و گفت: برای اینکه تالاب عینک و رودخانه‌های شهر رشت به معنای واقعی تبدیل به یک جاذبه گردشگری شوند، لازم است کاربری‌های خدماتی مختلف در منطقه تعریف شود.
*ایجاد درآمد پایدار برای مردم از طریق گردشگری
استاندار گیلان در پایان اظهار کرد: در برخی نقاط شهری که ظرفیت گردشگرپذیری وجود دارد باید به نحوی عمل شود که زندگی شبانه‌روزی جریان داشته باشد و مغازه‌ها و مراکز خدماتی فعال باشند تا از این طریق برای مردم شهر درآمد پایدار ایجاد شود؛ در این خصوص افزایش مشارکت بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری رودخانه‌های رشت امری ضروری است.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دیدار اخیر خود با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به پرداخت 50 میلیارد تومان اعتبار برای احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود گفت که برای رفع آلودگی و احیاء این 2 رودخانه هر مقدار اعتبار نیاز باشد، اختصاص می دهیم اما مردم باید نتایج اعتبارات گذشته را به صورت عینی ببینند و سپس اعتبارات تکمیلی پرداخت شود.
استاندار گیلان نیز در بازدیدی که طی روزهای گذشته از این رودخانه ها داشته، بر ضرورت شتاب در اجرای طرح ساماندهی این 2 رودخانه تاکید و خاطرنشان کرده که طرح ساماندهی زرجوب و گوهررود یکی از مهمترین طرح های این کلانشهر برای کاهش مخاطرات زیست محیطی است و بایستی هر چه سریع تر اجرا شود.
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت، در توضیح اقدامات انجام شده از سوی شهرداری بویژه طی 2 سال گذشته گفت: با تملک بخشی از حاشیه این رودخانه ها و آزادسازی حریم کنار رودخانه های زرجوب و گوهررود، پارک های محلی زیبا و با نشاط ایجاد شد.
شیرزاد لایروبی مقطعی رودخانه های زرجوب و گوهررود را یکی دیگر از اقدامات شهرداری عنوان و تصریح کرد: این کار کافی نیست زیرا در هوای گرم، بوی نامناسب این رودخانه ها، مردم بویژه ساکنان حاشیه این دو رودخانه را آزرده می کند.
وی درباره 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده از سوی دولت برای ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهرود و این که تاکنون 30 درصد این اعتبار جذب شده گفت: آب و فاضلاب و آب منطقه ای منابع مالی آن هم 30 درصد اعتبار را اخذ کرده اند، اما این مبلغ برای این رودخانه ها هزینه نشد و لازم است بودجه ای که از منابع ملی اختصاص داده می شود، نظارت بیشتری از سوی دستگاه های ذیربط صورت گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.