حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » داستان نویسان خوزستانی در شب شهرزاد گردهم آمدند

داستان نویسان خوزستانی در شب شهرزاد گردهم آمدند در پنجمین شب از دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان داستان نویسان خوزستانی در 'شب شهرزاد' گرد هم آمدند....
کاوش نیوز: یک داستان نویس با اشاره به مکتب داستان نویسی جنوب اظهار کرد: این مکتب داستان نویسی جنوب در 2 دوره قابل بررسی است، دوره اول با شکل گیری صنعت نفت از مسجدسلیمان آغاز شد و دوره دوم مربوط به اواسط دهه 50 است.
آرش آذرپناه افزود: در دوره اول به خاطر تقابل مدرنیته با فضای سنتی آن روزها پاردوکسی در کارها ایجاد شد و ما شاهد اراءه داستانهایی با فضای سوررئال بودیم.
وی افزود: میتوان گفت آثار کسانی چون صادق چوبک و گلستان مربوط به دوره اول و وابسته به خوزستان است.
این داستان نویس ادامه داد: دوره دوم آثار داستانی مکتب جنوب که به اواسط دهه 50 باز می گردد، این دوره با کارهای بالغ احمد محمود آغاز شد و تا دهه 60 با آثار افرادی چون محمد ایوبی و محمد آقایی ادامه پیدا کرد.
وی اظهار کرد: پس از دوره دوم، مکتب داستان جنوب دچار انقطاع شد و دیگر شخصیت بارزی از آن ظهور نکرد.
آذرپناه گفت: اکنون پس سالها رکود در این مکتب داستانی با نسل جوانی در داستان رو به رو هستیم که در میان آنها افرادی با نبوغ خوب داستانی دیده میشود که امیدواریم رشد آنها ادامه داشته باشد.
همچنین میترا معینی بخشی از داستان کتابخش با نام 'آقای چناری با من ازدواج میکنی' و بهزاد حسن زاده بخشی از داستان کتابش با نام 'آه ای مامان' را برای حاضران خواندند.
آرش آذرپناه داستان نویس خوزستان چاپ آثاری چون 'جرم زمانه ساز'، 'شماره ناشناس'، 'کسی گلدان ها را آب نمی دهد' و ... را در کارنامه ادبی خود دارد.
در پایان این آیین از این داستان نویس خوزستانی تقدیر شد.
این نمایشگاه از 28 تا 30 بهمن در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان برپا است.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.