حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » بیشتر تخلفات اداری ناشی از غفلت و نبود آگاهی از قوانین است

 بیشتر تخلفات اداری ناشی از غفلت و نبود آگاهی از قوانین استمعاون دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه تخلفات دستگاه های اجرایی رو به کاهش است گفت: عمده تخلفات اداری ناشی از سوء نیت نبوده بلکه بیشتر غفلت و نبود آگاهی از قوانین و مقررات است.

...

کاوش نیوز: محسن عمرانی در بجنورد بر آموزش مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: دیوان محاسبات کشور با اجرای طرح بینا ( بازآموزی یافته های نظارتی ایران) در قالب پودمان های کاملا عملیاتی تلاش می کند، روسا و مدیران را نسبت به قوانین و مقررات کاربردی مالی و محاسباتی آشنا کند.

وی افزود: در این طرح مصادیق تخلف را تبیین می کنیم که این اقدام نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع تخلف و کاهش آن خواهد داشت و موجب ارتقای دستگاه های اجرایی از نظر انضباط مالی و اداری می شود.

وی گفت: دیوان محاسبات کشور در راستای انجام وظایف قانونی خود با استناد به اصل 55 قانون اساسی و ماده (1) قانون دیوان، رویکرد ' نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه ' را به عنوان نقشه راه در انجام امور حسابرسی و رسیدگی اتخاذ کرده است.

معاون دادستان دیوان محاسبات کشور، نظارت مستمر پیشگیرانه از اهمیت بسزایی برخوردار است، بنابراین به منظور تحقق این امر مهم، مرکز آموزش و برنامه ریزی دیوان با توجه به سند راهبردی آموزش اقدام به طراحی و اجرای طرح بینا کرده است.

عمرانی هدف از اجرای این طرح تبیین نظام مالی و نظارتی جمهوری اسلامی ایران برای مدیران اجرایی، ارتقای بینش و مهارت مدیران دستگاه های اجرایی به منظور بهره مندی از فرصت ها و مجوز های مندرج در قوانین و مقررات جدید، آگاهی بخشی به مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص ممنوعیت های مندرج در قوانین و مقررات و تبیین نقاط آسیب پذیر ناشی از ضعف نظام کنترل داخلی است.

وی گفت: انتظار است مدیران دستگاه های اجرایی با شرکت در این دوره، بینش جدید در زمینه قانونمند تر شدن تصمیمات مدیریتی خود کسب نموده و در راستای تحقق اهداف سازمانی، تعامل اثر بخشی با دستگاه های نظارتی همچون دیوان محاسبات برقرار کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.