حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : محبوب ترین کارها نزد خدا با دوام ترین آنهاست گرچه ا ندک باشد.


» » » » شمار مسافربران شخصی در جاده‌های خراسان شمالی افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: شرایط اقتصادی و مشکلات مادی سبب شده تا شمار خودروهای مسافربر با پلاک سفید در جاده‌های استان افزایش یابد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سعید سبحانی اظهار داشت: با وجود غیرقانونی بودن جابه جایی مسافر با خودروهای شخصی، این مشکل همچنان در استان وجود دارد و برآورد می شود معادل مسافرانی که با ناوگان سواری عمومی جابه جا می شوند، افراد با ناوگان شخصی سفر می کنند.

وی با بیان اینکه سفر با ناوگان شخصی و پلاک سفید با خطراتی رو به رو است گفت: با وجود این مردم از آن استقبال می کنند و علت استقبال زمان کوتاه سفر با ناوگان شخصی و یا پایین بودن میزان کرایه است.

وی تصریح کرد: رانندگان با پلاک شخصی، بعضا با سرعت بالا در جاده ها تردد دارند و بر این اساس زمان سفر کوتاه است و برخی افراد هم برای جابه جایی محموله های غیرقانونی از مسافربران شخصی استفاده می کنند زیرا حمل محموله های غیرقانونی در ناوگان عمومی میسر نیست و رانندگان از آن اجتناب می کنند.

سبحانی درباره علت پایین بودن کرایه های ناوگان شخصی اظهار داشت: رانندگان این ناوگان هزینه های مربوط به دریافت کارت هوشمند ناوگان و کارت هوشمند راننده را پرداخت نمی کنند از این رو با نرخ کمتری نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند، اما مسافران باید آگاه باشند که صلاحیت این رانندگان مورد تایید نیست و البته تضمینی برای سلامت فنی ناوگان هم وجود ندارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق ناوگان شخصی، پراید است که برای جابه جایی مسافر در جاده به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی گفت: در سال های گذشته بسیاری از مسافربران شخصی با رعایت شرایط لازم برای دریافت کارت هوشمند، مجوزهای لازم برای جابه جایی مسافر  با ناوگان عمومی را دریافت کردند و بسیاری از افرادی که اکنون با ناوگان پلاک سفید نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند، صلاحیت لازم برای دریافت کارت هوشمند را ندارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی افزود: مسافربران شخصی بیشتر در مسیر بجنورد به سمت مشهد، اسفراین و آشخانه فعالیت دارند البته در مسیرهای روستایی هم افراد بومی نسبت به جابه جایی مسافر با ناوگان شخصی اقدام می کنند.

 

یک سوم مسافران ناوگان عمومی استان با سواری ها جابه جا می شوند

سبحانی اظهار داشت: امسال ۱۹۴ هزار و ۲۰ مسافر با ناوگان سواری کرایه ای استان جابه جا شده اند که این رقم معادل یک سوم مسافران ناوگان عمومی مسافری این خطه است.

وی درباره گلایه ها از جولان مسافربران با خودروهای پلاک شخصی اظهار داشت: اکنون بیش از ۳۵۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه ای در استان فعال است که برآورد می شود همین میزان هم ناوگان شخصی مسافربر در جاده های استان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه ناوگان سواری و کرایه ای استان در پنج ماهه امسال در قالب ۶۶ هزار و ۹۴۰  سفر به مسافران خدمات رسانی کرده اند افزود: در پنج ماهه امسال ۵۸۰ هزار و ۱۰۶ نفر مسافر با ناوگان عمومی استان سفر کرده اند که ۳۳ درصد آن با ناوگان سواری و کرایه ای بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: از سال ۹۹ تاکنون حدود ۱۰۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه ای به شمار این ناوگان در استان افزوده شده و شمار آن به بیش از۳۵۰ دستگاه رسیده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.