حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.



بزرگراه بجنورد-آشخانه بسته شد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: باند دوم بزرگراه بجنورد-آشخانه در محدوده روستای کریک برای انجام آزمایش‌های خاک تا فردا روز دوشنبه از ساعت هشت تا ۱۸ بسته است. 

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: جعفر شهامت اظهار داشت: در این مدت، تردد خودروها به مقصد استان های شمالی و تهران از محور قدیم بجنورد- آشخانه انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در باره انجام آزمایش های خاک گفت: با توجه به حادثه رانش زمین در محور بجنورد-آشخانه که بهار امسال رخ داد، انجام آزمایش های تخصصی در دستور کار است.

وی افزود: در بارندگی های بهار امسال، بارندگی ها و رانش زمین سبب شد بخشی از محور بجنورد- آشخانه دچار تخریب شود که به ناچار حدود یک هفته، جاده بسته و تردد از جاده قدیم بدرانلو انجام شد و البته این مشکل به صورت موقت، در مدت یک هفته برطرف شد.

شهامت اظهار داشت: باید مطالعات کامل تری در این مسیر انجام شود و مقرر شد تا مشاور طرح باند دوم نسبت به مطالعه محدوده رانش و طول ۱۰ کیلومتری مسیر که جنس خاک آن مستعد رانش و ریزش است، اقدام کند.

وی گفت: انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر و جسم راه و حصول اطمینان برای زهکشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی الزامی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و استان است و در سال گذشته بیش از ۶ میلیون خودرو از آن عبور کرده است.

وی گفت: براساس آنچه در دانش ژئوتکنیک و فرآیندهای راهسازی در مناطق ریزشی و رانشی تعریف شده است، انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر و جسم راه و حصول اطمینان برای زهکشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب های زیرزمینی الزامی است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی، با تاکید بر حفظ محور قدیم به عنوان یک گزینه از جهت پدافند غیر عامل، خواستار همراهی و همکاری مردم برای رعایت مقررات در تردد از محور قدیم شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.