حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » » » علت اصلی کمبود سیمان در بازار استان خراسان شمالی چیست؟/ تعطیلی بورس کالا و جولان واسطه‌ها

بازار خراسان شمالی نیز این روزها مانند بازار سایر شهرهای کشور با مشکل کمبود و عدم فروش سیمان مواجه شده و این موضوع مشکلاتی را برای سازندگان واحدهای مسکونی ایجاد کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: چند وقتی است که سیمان به‌عنوان یکی از کالاهای مورد نیاز ساخت و ساز ساختمان در شهرهای مختلف دچار نوسان زیاد قیمتی و کمبود شده است.

در استان خراسان شمالی٬ در حالی که کارخانه سیمان بجنورد یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولید این کالا در سطح کشور است٬ نبود این کالا در بازار٬ هر از گاهی زمینه فروش خارج از شبکه و سودجویانه آن را فراهم کرده و در حالی نرخ مصوب سیمان برای هر کیسه حدود 33000 تومان است٬ قیمت آن در بازار دلالی به 55000 تومان نیز می‌رسد.

برخی از عاملین فروش سیمان معتقدند سیمان هست ولی توزیع آن خارج از شبکه انجام شده و سیمان تولید شده بجنورد پس از بارگیری در کارخانه٬ به سمت مقاصد سایر شهرهای کشور رفته و در استان توزیع نمی‌شود.

مدیران اتحادیه فروش مصالح ساختمانی اما حضور سیمان در بورس کالا و قطعی برق کارخانه‌ها٬ عامل این نوسان و کمبود می‌دانند و می گویند مشکل توزیع و قیمت سیمان از این هفته حل خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.