حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » مرغ در خراسان شمالی کمیاب شد؛ چرا مرغ‌های "گنبد و سبزوار" نرسید؟

باز هم با عدم تدبیر به موقع متولیان و مسئولان٬ مرغ در بازار خراسان شمالی کمیاب شد و خبرها حاکی است مرغ بارگیری شده از گنبد و سبزوار هم به استان نرسیده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از تسنیم: باز هم با عدم تدبیر به موقع متولیان و مسئولان٬ مرغ در بازار استان خراسان شمالی کمیاب شد و خبرها حاکی است مرغ بارگیری شده از گنبد و سبزوار هم به استان نرسیده است.

چند ماه پیش و در پی کاهش مرغ در بازار استان و افزایش قیمت مرغ٬ استاندار خراسان شمالی از سازمان جهاد کشاورزی و صمت استان خواسته بود با تدبیر مناسب و جوجه‌ریزی به موقع مشکل را در همه فصل‌ها مدیریت کنند اما گویا داستان مرغ در استان تمامی ندارد.

 

چرا دوباره مرغ کمیاب شد؟

خبرها از بازار حاکی است مرغ در بسیاری از واحدهای فروش استان موجود نیست. شنیده‌ها حاکی است سازمان جهاد کشاورزی استان هم به کشتارگاه‌های سطح استان اعلام کرده که مرغی برای کشتار ندارد.

حسین قاسم‌زاده رئیس اتحادیه مرغداران خراسان شمالی نیز اظهار داشت: میزان مصرف روزانه مرغ در استان در حدود 50 تن است که 30 تن آن در بجنورد و حومه مصرف می‌شود.

وی افزود: در روز پنجشنبه فقط یک تن مرغ گرم و 4 تن مرغ منجمد توزیع شده است. در روز جمعه هم فقط 2 تن مرغ در بجنورد توزیع شده که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نبود.

خبرها حاکی است با دستور معاون اقتصادی استاندار٬ مرغ‌های بارگیری شده از مبدا گنبد و سبزوار نیز با توجه به عدم رعایت نرخ مصوب استان برگشت خورده و وارد استان نشد.

 

چرا توان مدیریت موضوع را ندارید؟

استاندار خراسان شمالی چندی پیش در نشست ستاد تنظیم بازار استان با انتقاد از نحوه برنامه‌ریزی مدیران برای نظام توزیع مرغ در خراسان شمالی٬ سازمان جهاد کشاورزی را متولی اصلی مدیریت گوشت مرغ عنوان کرد و گفت: باید مجموعه منظمی در این سازمان برای کنترل قیمت مرغ در استان وجود داشته باشد.

شجاعی با ابراز گلایه از سازمان جهاد کشاورزی به دلیل عدم تسلط بر فرآیند جوجه‌ریزی در طول سال تصریح کرد: مدیریت باید به گونه‌ای باشد که نیاز مرغ استان تامین و از خروج آن جلوگیری شود چرا که نهاده‌های دولتی در اختیار مرغداران خراسان شمالی قرار می‌گیرد اما نیاز مرغ استان تامین نمی‌شود.

محمد علی شجاعی پنجشنبه گذشته نیز در نشست با فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی افزود: ورود جدی باید در حوزه نظارت‌ها توسط فرمانداری‌ها با همکاری دادستان انجام شود ضمن آن که نظارت و برخورد باید اثرگذار باشد نه وقت‌گیر.

وی با تاکید بر این که اگر نظارت‌ها خروجی نداشته باشد فایده‌ای هم نخواهد داشت، تصریح کرد: به هیچ عنوان در ایام پایان سالی و منتهی به سال جدید به کسی اجازه نمی‌دهیم بخواهد شرایط بازار و نظم آن را برهم بزند.

با توجه به دستور موکد مدیران ارشد استان برای نظارت دقیق بر روند تولید مرغ در استان و آگاهی از نیاز روزانه و ماهانه مصرف مرغ در استان٬ سوال اساسی اینجا است که چرا باز مرغ کمیاب شده و جوجه‌ریزی به صورت درست و صحیح انجام نشده است؟


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.