حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » سرما و کم آبی دیمزارهای کلزا خراسان شمالی را خشکاند

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خشکسالی و سرمای نابهنگام بهاره تمام ۲۳۰ هکتار سطح زیرکشت دیمزارهای کلزا این استان را از بین برد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: پژمان شهابی اظهار داشت: با احتساب قیمت ۱۱۰ هزار ریالی برای هر کیلوگرم  کلزا در سال جاری حدود ۲۴ میلیارد ریال به دیمکاران این محصول زراعی در خراسان شمالی خسارت وارد شد.

وی اضافه کرد: در سال جاری حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان زیر کشت کلزا آبی و دیم قرار گرفت که دو هزار و ۷۷۰ هکتار از این اراضی زیر کشت کلزا آبی و مابقی نیز دیمکاری شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر خشکسالی و کمبود باران، سرمازدگی نابهنگام بهاری نیز به این محصولات خسارت وارد کرد که پیش بینی می شود در مجموع میزان برداشت کلزا در استان نسبت به مدت مشابه  بیش از ۱۰ درصد کاهش یابد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی پیش بینی میزان برداشت کلزا استان را در سال زراعی جاری حدود سه هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد و اظهار داشت: سه هزار تن از این محصولات در قالب خرید تضمینی از کشاورزان با نرخ مصوب ۱۱ هزار ریالی از سوی دولت خریداری می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.