حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » زیرساخت‌های مانه و سملقان در کشاورزی نوین ضعیف است

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم وجود ظرفیت‌های بالا در مانه و سملقان مانند برخورداری از آب، به زیرساخت‌ها خصوصا در حوزه کشاورزی نوین، توجهی نشده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمد وحیدی در نشست بررسی مشکلات مردم شهرستان مانه و سملقان که در محل مسجد جامعه روستای کشانک این شهر برگزار شد، اظهار داشت: استعدادهای زیادی خصوصاً در بخش کشاورزی در این شهرستان فراهم است به طوری که بیشترین آمار میزان تولید محصولات کشاورزی خراسان شمالی مربوط به این منطقه است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مرکز تولید بذر در این شهرستان راه اندازی شود، تصریح کرد: اکنون قیمت کود، بذر و نهاده در اوج است لذا باید بانک‌ها به کمک کشاورزان و دامداران بیایند.

وی پایین بودن نرخ بیمه محصولات باغی و زراعی را دیگر مشکل کشاورزی دانست و افزود: در محصولات باغی درآمد به صفر رسیده است لذا باید راهکاری در این خصوص اتخاذ شود.

وحیدی تصریح کرد: توسعه کشاورزی نیازمند یک سری زیرساخت‌ها است اما علی رغم وجود ظرفیت‌های بالا در مانه و سملقان مانند برخورداری از آب، به این زیرساخت‌ها خصوصا در کشاورزی نوین، توجهی نشده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: در حوزه گازرسانی روستایی اقدامات خوبی در مانه و سملقان انجام شده اما همچنان برخی مناطق گاز ندارند که باید این امر به سرعت انجام شود.

وی در انتها بیان داشت: مانه و سملقان ظرفیت مناسبی در بخش ورزش خصوصاً رشته سوارکاری دارد که می‌بایست به آن توجه شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.