حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » 330 میلیارد ریال صرف نوسازی مدارس خراسان شمالی می شود

330 میلیارد ریال صرف نوسازی مدارس خراسان شمالی می شودمدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: امسال حدود 330 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی مدارس استان ابلاغ شده است.

...

کاوش نیوز: امین فلاح اظهار داشت: این میزان اعتبار برای اجرای حدود 100 طرح ناتمام آموزشی استان هزینه می شود.

وی افزود: تا کنون 61 میلیارد ریال اعتبار تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان ابلاغ شده که با این اعتبار ملی، چهار طرح به اجرا درمی آید.

وی خاطرنشان کرد: برای حذف سه مدرسه خشتی و گلی استان هم یک میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار ابلاغ شده است که با تکمیل این طرح ها، تمام مدارس خشتی و گلی استان برچیده می شود.

فلاح افزود: 121 مدرسه خشتی و گلی در استان وجود داشت که با سفر سال 94 کاروان تدبیر و امید، قریب به اتفاق این مدارس برچیده شده و تنها سه مدرسه باقی مانده که شامل مدارس یک کلاسه در راز و جرگلان و مانه و سملقان است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: حدود 80 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تکمیل و تجهیز طرح های ناتمام به استان ابلاغ شده که با این رقم، پنج طرح با 42 کلاس درس اجرا و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: 38 میلیارد ریال اعتبار هم برای کمک به تکمیل مدارس خیرساز و مدارسی که با مشارکت های مردمی ساخته شده، ابلاغ شده که 15 طرح با 45 کلاس درس با این اعتبار، اجرا می شود که زمان بهره برداری از آن، سال آتی پیش بینی شده است.

فلاح خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات استانی هم 140 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که برای تعمیر، تجهیز، نگهداری و تکمیل طرح های ناتمام هزینه می شود.

وی گفت: بنای 2 هزار و 173 کلاس درس در 560 مدرسه استان استانداردهای لازم را دارد و در برابر زلزله مقاوم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون 902 کلاس درس در 176 مدرسه استان معادل 13 درصد این بناهای آموزشی، تخریبی است و سه هزار و 801 کلاس درس در 713 مدرسه استان هم نیاز به مقاوم سازی دارد که این رقم معادل 55 درصد از مدارس استان است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.