حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » تحقق رشد ۷ درصدی اقتصاد خراسان‌شمالی نیازمند تلاش جهادی است

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی :

تحقق رشد ۷ درصدی اقتصاد خراسان‌شمالی نیازمند تلاش جهادی است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: رشد هفت درصدی اقتصاد در این استان هدفگذاری شده و رسیدن به این شاخص نیازمند هم‌افزایی و تلاش جهادی دستگاه‌های اجرایی است.  

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا:  ناصر فخرموحدی روز شنبه در نشست کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری خراسان شمالی اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف رشد اقتصادی هفت درصدی در استان، تکالیف و وظایف مختلف برای دستگاه های اجرایی تعیین شده است.  
وی افزود: در استان میزان رشد اقتصادی در بخش کشاورزی ۹.۷ درصد، بخش خدمات ۶.۲ درصد، بخش معدن ۴.۳ درصد و بخش صنعت ۷.۳ درصد هدفگذاری شده است که در این زمینه متناسب با اهداف، برنامه ریزی و اقدامات لازم باید انجام شود.
وی گفت: البته کارها برای برنامه ریزی و بررسی های لازم در این زمینه دیر آغاز شده است، اقدامات و برنامه ریزی ها باید از بهمن ماه سال گذشته استارت می خورد اما اکنون زمان زیادی از دست رفته است، در هر حال باید با هم افزایی و تلاش دستگاه های مختلف برای رسیدن به رشد اقتصادی هفت درصدی، گام موثری برداشته شود.
سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تاثیر مصوبات سفر رییس جمهور به استان گفت: در این سفر برای اجرای بیش از ۸۸۰ طرح اقتصادی تسهیلات مناسبی مصوب شد که در رشد اقتصادی این خطه تاثیرگذار است.  
وی خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در بخش های اجتماعی، فرهنگی، عمرانی، زیرساختی و آموزش از رویکردهای دولت است که در مجموع باید این رشد در استان به میزان هفت درصد محقق شود.

تفاهم نامه دستگاه با سازمان مدیریت
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم در این نشست گفت: در کشور رشد اقتصادی هشت درصدی هدف گذاری شده است که این شاخص در استان ما هفت درصد است که این هدف دست یافتنی است.  
مرتضی بهزادفر اادامه داد: تامین منابع مالی از الزامات رسیدن به این هدف است که از طریق سرمایه گذاری ناشی از بهره وری و نیز سرمایه گذاری ناشی از اجرای پروژه ها حاصل می شود.
وی تصریح کرد: دولت، بخش خصوصی، بانک ها و موسسات اعتباری، بازار سرمایه، شرکت ها و موسسات غیردولتی، سرمایه گذاری خارجی و صندوق توسعه ملی هر کدام سهم دارند.  
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی افزود: دستگاه های اجرایی در این زمینه تفاهم نامه ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی منعقد می کنند و برنامه ها بر اساس نظم و برنامه ریزی انجام می شود.   
وی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته میزان رشد اقتصادی در استان خراسان شمالی بسیار ناچیز بوده است به طوری که سهم استان از تولید ناخالص داخلی در کشور تنها نیم درصد است، اما با توجه به همت و رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه و رونق اقتصادی امید می رود این رشد سرعت یابد.   
براساس این گزارش، رشد هشت درصدی اقتصاد کشور هدف گذاری شده است که ۴.۵ واحد از این رقم با استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی  و ۳.۵ درصد از واحد از طریق افزایش بهره وری محقق می شود و  در خراسان شمالی رشد اقتصادی هفت درصدی هدفگذاری شده است.  


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.