حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » میزان مراجعات مردم مشهد به مراکز منتخب کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است

میزان مراجعات مردم مشهد به مراکز منتخب کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات مردم به مراکز منتخب کرونا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته و موارد کرونا مثبت هم با افزایشی ۱۵ درصدی همراه بوده که بسیار نگران‌کننده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: محمدحسن درخشان اظهار داشت: در دو هفته اخیر افزایش بین 20 تا 30 درصدی میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب کرونا را داشته‌ایم و میزان تست‌های مثبت هم در همین فاصله زمانی از 5 درصد و به 20 درصد افزایش داشته که بسیار نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: با توجه به قدرت سرایت ویروس اومیکرون که تا 10 برابر ویروس دلتا بوده احتمال ابتلاهای خانوادگی به سویه جدید ویروس کرونا بیشتر است و کسانی هم که دُز سوم را نزدند در معرض خطر ابتلا به این ویروس منحوس هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس اومیکرون بسیار بالا بوده و در شهرهایی همچون مشهد که آمار توریست و زائر بالایی دارد این نگرانی وجود دارد که با توجه به آمار بالا در وضعیت بدتری قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بالاترین میزان ابتلا به اومیکرون را در سطح کشور داریم و نکته بسیار مهمی که در این روزها باید به‌طور جدی مورد توجه قرار بگیرد عدم انجام سفرهای غیرضروری بوده و اینکه در شرایط کنونی بهترین کار تکمیل واکسیناسیون کرونا بوده است تا از آسیب‌ها و مشکلات این بیماری به‌دور باشیم.

درخشان افزود: در 12 دی ماه میزان تست‌های مثبت 4 درصد بود، اما اکنون این عدد به 21 درصد رسیده و بیش از 5 برابر رشد داشته است؛ همچنین میزان مراجعات هفتگی از 6 هزار به 8 هزار رسیده و آمار مراجعات روزانه هم که کمتر از هزار نفر بود به بیش از 1150 نفر در روز رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه به مردم توصیه می‌کنیم که از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند و استفاده از ماسک‌های خانگی توصیه نمی‌شود، گفت: اگر مردم در 2 هفته پیش رو واکسیناسیون را کامل کنند و تداوم رعایت‌ تمامی نکات بهداشتی را داشته باشند می‌توان موج ششم بحران کرونا را که به تازگی آغاز شده در زمانی کوتاه مدیریت نمود و از آسیب‌های 5 موج قبلی به‌‍ویژه موج پنجم جلوگیری کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.