حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » » » مدافعان سلامت کشور در مقابله با کرونا ۳۰۰ شهید داده‌اند

مدافعان سلامت کشور در مقابله با کرونا ۳۰۰ شهید داده‌اند رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال و موثر کادر بهداشت و درمان در همه صحنه‌های مورد نیاز جامعه گفت: افزون بر ۳۰۰ نفر از مدافعان سلامت کشور در دوره مقابله با بحران ویروس همه‌گیر کرونا برای حفظ سلامت جامعه جان خود را فدا کرده‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسینعلی شهریاری در مراسم گرامیداشت مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت با وجود همه مشکلات و کمبودها هرگاه که نیاز به حضورش بوده از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

وی ادامه داد: تلاش و ایثار فعالان حوزه بهداشت که در دوران هشت سال دفاع مقدس پشت خط مقدم حاضر بودند و به مجروحان خدمت می‌کردند در دوران همه‌گیری ویروس کرونا نیز به اوج خود رسید و نمود بیشتری یافت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: افزون بر ۱۰۴ میلیون دز واکسن کرونا از آغاز عملیات ایمن‌سازی عمومی بر علیه این ویروس همه‌گیر تاکنون در سطح کشور تزریق شده و بر این اساس ۸۰ درصد گروههای هدف دز نخست و ۶۰ درصد آنها نیز دز دوم واکسن کرونا را با موفقیت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: با وجود همه این تلاشهای ایثارگرانه گروهی با فضاسازی در شبکه‌های مجازی علیه برنامه واکسیناسیون تبلیغ می‌کنند که این امر به سلامت جامعه آسیب وارد می‌کند.

دکتر شهریاری ادامه داد: همچنین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیرانه در کشور با وجود همه تاکیدها به حدود ۵۰ درصد رسیده و این در حالی است که هنوز همه‌گیری کرونا پایان نیافته و ممکن است دوباره با وضعیت طغیان و اوجگیری شیوع این ویروس روبه‌رو شویم.

وی گفت: ۱۰ هزار دستگاه تخت جدید بیمارستانی با دستور رییس جمهوری در همین راستا پیش‌بینی شده تا در صورت مواجهه با اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا با کمبودی در کشور وجود نداشته باشد.

رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین زیرساختهای لازم برای تولید واکسن کرونا در کشور ایجاد شده بطوری که در همین حوزه ایران در ردیف شش کشور نخست جهان قرار گرفته است.

وی گفت: تاکنون علاوه بر واردات ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا از خارج کشور، ۲۰ میلیون دز واکسن نیز در داخل ایران تولید شده است.

بر اساس آمارهای رسمی تاکنون ۵۶ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۷۷۴ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا، ۴۵ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۳ نفر دوز دوم آن را زده‌اند و  ۸۳۳ هزار و ۶۰۵ نفر نیز سومین دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۰۳ میلیون و ۱۶۰ هزار و ۴۵۲ دوز رسیده است.

همچنین تاکنون شش میلیون و ۸۸ هزار و ۹ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۹ هزار و ۱۷۷ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. پنج میلیون ۸۰۷ هزار و ۸۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز تاکنون در ایران بهبود یافته‌اند. 

هم‌اینک هشت شهر کشور در وضعیت قرمز، ۵۸ شهر در شرایط نارنجی و ۲۳۶ شهر در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۴۶ شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۵۸ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۶۱۳ نفر را بیمار کرده و جان پنج میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۸  نفر را گرفته است. ۲۳۴ میلیون و ۳۸ هزار و ۸۱۵ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۸ میلیون ۷۴۸ هزار ۵۵۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۷۹۴ هزار و ۸۶۴ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و انگلیس بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه هشتم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.