حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » » » نیمی از تست‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی مثبت است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

نیمی از تست‌های روزانه کرونا در خراسان رضوی مثبت است

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه بین پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار نفر به مراکز کرونا مراجعه می‌کنند که حدود ۵۰ درصد تست‌ها مثبت است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: محمدحسین درخشان با بیان این‌که با وجود سیر نزولی در میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا، کاهش محسوسی در نتایج تست کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت مشاهده نشده است، اظهار کرد: میزان مراجعات روزانه مردم به مراکز منتخب کرونا بین پنج هزار و ۵۰۰ تا شش هزار نفر بوده و از حالت صعودی خارج شده اما همچنان آمار بالا است و روند کاهشی محسوس ندارد.

وی به مثبت بودن روزانه ۴۵ تا ۵۰ درصد تست‌های کرونا در خراسان رضوی اشاره کرد و ادامه داد: دغدغه دیگرمان در این روزها مراجعه بی‌مورد افراد جهت تست قبل از واکسن کرونا است که انجام آن ضرورتی ندارد؛ اگر کسی علائم نداشت، منعی برای واکسیناسیون ندارد و اگر هم به هر دلیلی می‌خواهد تست بدهد، به یکی از ۱۵ آزمایشگاه خصوصی فعال کرونا مراجعه کند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این‌که رپید تست در کلیه درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برای انجام این کار از ظرفیت دیگر مراکز نیز استفاده می‌شود تا حجم بالای جمعیت را در مراکز منتخب کرونای دانشگاهی شاهد نباشیم.

وی با اشاره به این‌که در روزهای اخیر کاهش محسوس در درصد کرونا مثبت‌ها و میزان مراجعات به مراکز منتخب مشاهده نشده است، یادآور شد: همچنان بر تزریق واکسن به موقع، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، عدم خروج غیرضروری از منزل و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون تأکید داریم.

درخشان در خصوص مشکلات ایجاد شده برای افراد بهبودیافته در زمان بازگشت به محل کار، بیان کرد: کارفرما نباید درخواست PCR کند و این افراد با داشتن گواهی پزشک می‌توانند به محل کار بازگردند، کسانی که تست داده و پاسخ منفی را از سامانه پیامکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت کرده‌اند، می‌توانند به محل کار خود بازگردند و به ادامه فعالیتشان بپردازند زیرا پیامک ارسالی قابل پذیرش است.

وی اضافه کرد: اگر مسئول مربوطه در محل کار به هر دلیل تأکید بر دریافت گواهی پزشک داشت، می‌توانند از طریق لینک پیامک دریافتی، پرینت فرم خود را اخذ و به محل کارشان ارائه دهند، نیازی به مراجعه به پزشک نیست.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.