حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » ۱۲۲ هزار تن سیب زمینی از گمرک درگز به ترکمنستان صادر شد

۱۲۲ هزار تن سیب زمینی از گمرک درگز به ترکمنستان صادر شدمدیرکل گمرک لطف‌آباد درگز گفت: در ۹ ماهه امسال ۱۲۲ هزار تن سیب‌زمینی از این گمرک مرزی خراسان رضوی به کشور ترکمنستان صادر شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: محمدعلی باقری افزود: در مدت صدور این محموله های صادراتی به همسایه شمالی، هیچ محموله برگشتی سیب زمینی به کشورمان نداشته ایم.

وی مهمترین محصول صادراتی از گمرک لطف آباد را سیب زمینی عنوان کرد و افزود: علاوه بر سیب زمینی، طی بازه زمانی یاد شده به ترتیب سیب درختی، نارنگی، پرتقال و فلفل دلمه ای در رده های بعدی صدور محصولات کشاورزی به ترکمنستان قرار داشته اند.

ماه گذشته پس از رکودی ۲ ساله که بر اثر شیوع کرونا به تعطیلی مرز ریلی لطف‌آباد درگز منجر شده بود، نخستین محموله صادراتی کشورمان از طریق مرز ریلی درگز به ترکمنستان صادر شد، این محموله صادراتی نیز شامل هشت واگن محصول سیب زمینی بود که توسط بخش خصوصی روانه بازار کشور همسایه شد.

گذرگاه مرزی ریلی و جاده ای "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر است.

در حال حاضر حمل کالای جاده ای به ترکمنستان در مرز زمینی لطف آباد از طریق انتقال بار به کامیونهای ترکمنستان انجام می‌شود و روزانه کالای حدود ۱۱۰ دستگاه کامیون به صورت ترانشیپمنت به ترکمنستان صادر می‌ شود.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی قرار دارد. 

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی همجوار با کشورهای ترکمنستان و افغانستان واقع است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.