حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » تعداد شهرستانهای قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۱۴ شهرستان کاهش یافت

طبق آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به دنبال کاهش مبتلایان به ۱۴ شهرستان کاهش یافت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: اطلاعات به‌ روز شده سامانه ماسک، پیش از این ۲۷ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار داشت و ۱۵ شهرستان به لحاظ تعداد مبتلایان در شرایط قرمز تیره بود.

هم اکنون شهرستانهای باخزر، تایباد، گناباد، خلیل‌آباد، کاشمر، تربت‌حیدریه، بنیالود، مشهد، سرخس، درگز، قوچان، جوین، سبزوار و بردسکن در وضعیت قرمز قرار دارند که در این بین فقط شهرستان سرخس به دلیل تعداد بالای مبتلایان در وضعیت قرمز تیره است.

از میان ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، هم اکنون ۱۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۷  شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

شهرستانهایی مانند تربت‌جام، کلات، چناران، جغتای، فیروزه، خوشاب، خواف، رشتخوار، بجستان، جغتای، مه‌ولات و فریمان استان خراسان رضوی هم در وضعیت نارنجی هستند و فقط شهرستانهای داورزن و زاوه در وضعیت زرد قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون پنج میلیون و ۸۳ هزار و ۱۳۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۹ هزار و ۵۴۹ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۳۰۲ هزار و ۱۱ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. 

همچنین تاکنون ۱۹ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۱ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۸ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۸۹۳ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۲۰ میلیون و ۱۰۲ هزار و ۶۴۸ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۴۹  نفر را گرفته است. ۱۹۶ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۸۴۸ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.

آمریکا در این میان با ۴۰ میلیون ۵۱۳ هزار ۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ و همچنین ۶۶۲ هزار و ۸۵۳ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای هند، برزیل و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

ایران بر اساس آخرین آمارهای رسمی جایگاه نهم را در جدول بیشترین جمعیت مبتلایان به کرونا در میان کشورهای جهان دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.