حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » ناباروری در نیشابور بیشتر از میانگین کشوری است

 ناباروری در نیشابور بیشتر از میانگین کشوری استرئیس دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور گفت: 18 درصد از زوجین در این شهرستان نابارور هستند که این‌ میزان سه درصد از شاخصهای کشوری بالاتر است.

...

کاوش نیوز: دکتر محسن عظیمی نژاد افزود: 30 درصد از زوجین نابارور به روش آی.وی.اف قابل درمان هستند.

وی در ادامه همچنین به ظرفیتهای درمان در سایر بخشها در نیشابور اشاره و بیان کرد: با ساخت ساختمان درمانگاه بیماریهای قلبی امکان بالن گذاری برای بیماران قلبی در این شهر ایجاد و یک دستگاه آنژیوگرافی به مبلغ 900 هزار یورو خریداری شد که دقیق ترین دستگاه آنژیو در شرق کشور است.

رئیس دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور ادامه داد: روند مهاجرت بیماران قلبی از نیشابور به سایر شهرها معکوس شده و روزانه بطور متوسط دو نفر برای آنژیوگرافی و چهار نفر برای آنژیوپلاستی مراجعه می کنند. با ادامه این روند شاهد حضور بیماران از کشورهای همسایه نیز خواهیم بود که باعث پویایی اقتصاد نیشابور است.

وی گفت: در قالب 'طرح هزار نیشابوری' حدود چهار میلیارد ریال از سوی افراد نیکوکار برای اتاق جراحی عمل قلب باز جمع آوری شد. تکمیل این اتاق عمل 20 میلیارد ریال هزینه داشت.

عظیمی نژاد افزود: ظرف طی پنج سال اخیر افزون بر 80 میلیارد ریال از محل کمکهای مردمی برای هزینه در بخش بهداشت و درمان نیشابور جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: 180 هزار نفر در شهرستانهای نیشابور و فیروزه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مجوز برپایی چهار بیمارستان برای شهرستان نیشابور در زبرخان، عشق آباد، میان جلگه و سرولایت اخذ شده است.

رئیس دانشکده علوم ‌پزشکی نیشابور گفت: طی سفر اخیر وزیر بهداشت و درمان نیز 60 میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات پزشکی بیمارستانهای این شهرستان اختصاص یافت. تاکنون 25 هزار مترمربع به فضای درمانی نیشابور اضافه شده و حدود 900 میلیارد ریال صرف ساخت بنا در این حوزه و هزینه های پزشکی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی بیمارستان 22 بهمن نیشابور قرار گرفتن بخش سی سی یو در مجاورت خیابان اصلی است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.