حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » خراسان رضوی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

خراسان رضوی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدرییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرهای استان خراسان رضوی از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده و ۲۲ شهر استان در شرایط زرد قرار گرفتند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا : دکتر محمد پهلوان‌ افزود: هم اینک شهرهای بردسکن، خلیل‌آباد، داورزن، کاشمر و کوهسرخ در شرایط نارنجی کرونایی هستند و شهرهای باخرز، بجستان، تاکستان، تربت جام، تربت حیدریه، جغتای، چناران، خواف، خوشاب، درگز، رشتخوار، زاوه، سبزوار، سرخس، صالح آباد، قوچان، فیروزه، فریمان، کلات، گناباد، مشهد، مه ولات و نیشابور در وضعیت زرد و تنها شهرستان طرقبه‌شاندیز در شرایط آبی قرار دارد.
وی با بیان اینکه روند کاهشی تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا در استان ادامه دارد، عنوان کرد: به طور حتم، استمرار این روند، نیازمند همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه انجام واکسیناسیون است.
رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: از عموم مردم می خواهیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل واکسیناسیون در قطع زنجیره انتقال کرونا مشارکت داشته باشند.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۳۱ هزار و ۳۹۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۹۱۷ تن رسیده است.
همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۰۲ هزار و ۷۸۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
تاکنون ۶۵ میلیون و ۴ هزار و ۷۵۴ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۴۵ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۸۶۴ دُز سوم و چهارم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۶۳ دُز رسیده است.
در حال حاضر ۸ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۰۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.